zadzwoń napisz

Pozycjonowanie wizytówki Google – Jak pozycjonować wizytówkę Google

Google

Google bardzo często w naturalnych wynikach wyszukiwania zamiast wyników prowadzących do konkretnych stron www jako pierwsze pokazuje wyniki z map Google. Zwłaszcza na telefonach z załączoną lokalizacją. Po prawej jeśli siedzisz na komputerze stacjonarmym. A przecież pamiętajmy, że dziś większość osób według statystyk podawanych przez Google siedzi na telefonach. Dziś Google moja firma to miejsce które potrafi generować większy przychód niż Twoja strona firmowa. Jednak jeśli masz niską średnią opinii w wizytówce może to też zrażać Twoichj klientów. Pamiętaj więc by dbać o wysoką średnią.

Dziś Google doskonale jest w stanie radzić sobie z dopasowaniem fraz do danego zapytania. No ok czasem zdarzają się wpadki jak z Donaldem Trumpem ale to zostawmy. Wiadomym jest jednak, że bardzo mocno będziemy promować się w Google i musimy mieć wizytówkę do tego. A teraz to co musimy zrobić by pozaycja na daną frazę była jak największa. Uwaga będą rzeczy nie zalecane przez Google ale skuteczne.

1. Uzupełnij dane kontaktowe od strony www po nr telefonu.

Firma która stworzyła wizytówkę i nic z nią nie robi to tak naprawdę traci pieniądze. Bardzo ważne są tam prawidłowe dane kontaktowe. W końcu klient jakoś musi Cię odnaleźć. I skontaktować się z Tobą czy to osobiście czy telefonicznie czy poprzez wiadomość wysłaną Ci przez wizytówkę. Google bardzo mocno sprawdza wszystkie dane kontaktowe i jest mocno wyczulone w tym aspeckie, a w dużej szczególności na numer telefonu. Przykład nawet w numerze telefonu. Gdy pytamy się klientów czy zadbali o nr telefonu dostajemy odpowiedź, że tak. A na pytanie jaki dodałeś? Komórkowy. Jeśli masz stacjonarny dodaj go. To potrafi nadać mocy wizytówce. My mamy jedynie numery komórkowe w firmie. Coś za coś.

2. Dodaj oznaczenie geograficzne miejsca czyli o geotaggowaniu.

Często użytkownicy którzy wybierają się do Ciebie sprawdzają zdjęcia Twojej firmy. Powiadają, że zdjęcia z wewnątrz i zewnątrz mają duże znaczenie jednak naszym zdaniem nie u każdego. Jeśli idziesz do mechanika bardziej interesują Cię opinie a nie to czy ma podnośnik jednej czy drugiej firmy. Samochód ma działać a to jak wygląda w środku często nie ma znaczenia. Tak samo dla lawet. Takich przykładów jest wiele. Jednak zanim prześlesz zdjęcia Oznacza to, że należy dodać specjalne meta tagi do zdjęć, aby zawierały one współrzędne geograficzne miejsca, w którym zostały zrobione. Wiele programów pozwala darmowo geotagować zdjęcia. Oto skromne TOP 5 które polecają nasi specjaliści:

Każdy program działa inaczej. Oczywiście wszystkie Wam podlinkowaliśmy byście mogli dowolnie dobrać sobie program pod siebie. Linki wychodzą do komputer świata. Jednego z bardziej znanych miejsc do pobierania legalnego oprogramowania.

3. Stosuj dane struckturalne na swojej stronie (rich snippet)

Dzięki wdrożeniu danych strukturalnych wyszukiwarki internetowe będą wiedziały, że firma która promuje się za pomocą danej strony internetowej posiada fizyczną siedzibę. Ma to bardzo duży wpływ na pozycję wizytówek i powiązanie wizytówki ze stroną, która jest zoptymalizowana pod tym kątem. Przyniesie to bardzo dobre efekty.

4. Pozyskuj opinie o swojej firmie od klientów i nie tylko

Poproś swoich klientów o wystawienie Ci opinii. Ale najpierw do nich zadzwoń czy są zadowoleni. Proś tych zadowolonych. A nie zadowolonych spróbuj zadowolić. To naprawdę się opłaca nawet jeśli masz ponieść koszty darmowej usłgi czy innych działań. Oczywiście opinie możesz zdobyć też od Twoich kolegów czy koleżanek. Metod pozyskiwania opinii jest wiele. Nawet bardzo wiele. Pozycjonowanie wizytówki Google opiera się też na częstotliwości występowania słowa kluczowego w Twojej wizytówce. A gdzie najłatwiej dodać słowa kluczowe. W odpowiedziach dla klientów lub w samych opiniach od klientów.

5. Dbaj o stałe aktualizowanie profilu wizytówki Google

Dbanie o wizerunek wizytówki w sieci jest bardzo ważne. Jeszcze ważniejsze jest dzielenie się nowościami czy zniżkami z Twoimi klientami. Ważne też by produkty. Jeśli masz produkty na sprzedaż stale je aktualizuj. Zmieniają się ceny usług które sprzedajesz? Stale je aktualizuj. Dbanie o aktualizacje wizytówki Google to jedna z najważniejszych zasad związanych z pozycjonowaniem wizytówki Google.

Poniżej przedstawiamy zbiór podstawowych reguł które pozwolą Wam podnieść pozycje wizytówki:

  1. Zadbaj o numer telefonu i aktualizuj wszelkie formy kontaktu.
  2. Przesyłaj zdjęcia z geolokalizacją do wizytówki Google.
  3. Uzupełnij dział kontakt i dane strukturalne na stronie www. Tak aby zgadzały się z danymi na wizytówce Google.
  4. Zdobądź jak najwięcej pozytywnych opinii. Jeśli będą długie tym lepiej.
  5. Uzupełniaj aktualności na wizytówce Google.

 

5 3 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Karol

artykuł mi wytłumaczył i zapewne innym jak wizytówki google są ważne, jak pomagają firmą w zdobywaniu klientów

Hubabuba

Fajnie napisany artykuł, tak z zacięciem. 😉 Pozycjonowanie wizytówki Google to temat, ktorego wiele firm ciągle nie docenia, a przecież chyba chcą klientów.

dymonimo

Artykuł fajnie tłumaczy, jak podkręcić widoczność wizytówki Google! Szczególnie, gdy większość ludzi teraz używa telefonów. Przez dodanie danych kontaktowych i geotagów w zdjęciach, wizytówka może lepiej się pokazać. To właśnie te rzeczy są mega ważne dla sukcesu wizytówki. Ma świetne wskazówki o danych kontaktowych i geotagowaniu zdjęć, żeby wyróżnić się lokalnie. Fajnie też, że pokazuje praktyczne sposoby na poprawę wizytówki w Google Moja Firma. Polecam dla tych, którzy chcą swój biznes pokazać lepiej.

Last edited 11 miesięcy temu by dymonimo