Public Relations służą wzmacnianiu wizerunku i zarządzaniu reputacją firmy za pośrednictwem tradycyjnych mediów (radio, prasa, telewizja). Naszym zadaniem jest promocja Twojej firmy i zachęcanie ludzi do mówienia o Twojej firmie, udostępnianie treści interesujących media, oprócz analizy i stosowania technicznej strategii SEO.

Dlaczego warto połączyć PR i SEO? SEO PR z SEOSEM24

Firma potrzebuje dobrej strategii, aby konkurować i utrzymać się na rynku. Dzisiaj to firma, która jest obecna w internecie, musi dotrzeć do klienta, bo to właśnie tam dzieje się wszystko. SEO odgrywa bardzo ważną rolę w tej strategii i pozwala witrynom zyskać widoczność w wyszukiwarkach i przyciągnąć odbiorców do Twojej witryny.

Jednak SEO nie jest jedynym czynnikiem, który może popchnąć biznes do przodu. W połączeniu z dobrym Public Relations (lub PR), oba będą się uzupełniać i pozwolą na niezwykle skuteczną strategię marketingu cyfrowego.

Oto powody, dla których powinieneś bez dalszej zwłoki połączyć Public Relations ze strategią SEO, aby osiągnąć nowe poziomy swojego biznesu! Skontaktuj się z nami, by szerzej o tym porozmawiać.

Dostosowanie PR i SEO do wyszukiwarek z SEOSEM24

Powinieneś wiedzieć, że w ciągu ostatnich kilku lat Google udoskonalił swoje algorytmy, aby łatwiej identyfikować złe techniki SEO i stawiać wrażenia użytkownika na pierwszym miejscu. SEO, czyli sztuka pozycjonowania treści internetowych w pierwszych naturalnych wynikach wyszukiwarek, nawet jeśli jest niezbędna, musi więc towarzyszyć strategiom mającym na celu prezentowanie internautom kwalifikowanych treści. Strony internetowe, dla których priorytetem jest satysfakcja klienta, są zwykle lepiej pozycjonowane w wyszukiwarkach niż inne.

Twój biznes odniesie zatem większy sukces, jeśli połączysz czynniki pozycjonowania SEO z public relations.

SEO i PR mają pomóc w opracowaniu strategii treści, która w naturalny sposób przyniesie korzyści użytkownikom i Twojej firmie.

Korzyści z połączenia SEO i PR

Włączenie Public Relations do strategii SEO będzie miało niezwykle pozytywny wpływ na promocję strony internetowej. Pozwala to stworzyć rozgłos w sieci i przyciągnąć wpływowych ludzi do firmy. Krótko mówiąc, SEO i PR razem to:

  • poprawa pozycjonowania Twoich treści w wyszukiwarkach,
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • budowanie zaufania do firmy,
  • wzrost sprzedaży.

Dzięki wysokiej jakości Public Relations w połączeniu z SEO będziesz w stanie uzyskać udostępnienia na stronach osób trzecich, a tym samym zyskać widoczność, jednocześnie kontrolując swoją pozytywną reputację online i przekonując do siebie nowych internautów i klientów.

Uzyskaj linki za pośrednictwem Public Relations

Możemy wykorzystać Public Relations do pozyskiwania linków zwrotnych. Są to linki do Twoich stron internetowych, sieci społecznościowych lub określonych treści publikowane w różnych miejscach.

Te linki są niezwykle ważne, ponieważ Google postrzega je jako sposób na określenie popularności firmy i wiarygodności jej witryny. Priorytetowo traktuje firmy z największą liczbą trafnych i wysokiej jakości linków. Public Relations to bardzo dobry sposób na generowanie tych linków i dlatego jest ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie w wyszukiwarkach i zwiększanie ruchu.

Krótko mówiąc, Public Relations dla SEO polega na strategicznym podejściu do ludzi, którzy mogą pomóc uzyskać miejsca docelowe i linki.

Wykorzystujemy PR i SEO na Twoją korzyść

Biorąc pod uwagę wpływ, jaki SEO i PR mają stosowane razem, bardzo interesujące jest zidentyfikowanie obszarów, w których można je połączyć i czerpać maksymalne korzyści. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, w których ich kombinacja jest najlepsza dla strategii firmy i jakie możemy wykonać dla Ciebie.

Łączenie PR i SEO w sieciach społecznościowych

Sieci społecznościowe są wszechobecne i mają dziś ogromne znaczenie. Firma, której nie ma na Facebooku czy Instagramie, nie wie, co traci!

Tworzymy SEO i PR, które ze sobą współpracują, aby budować wizerunek firmy i kojarzyć biznes z internautami, aby móc przyciągać klientów i ich zatrzymywać. Strategia polega na wykorzystywaniu portali społecznościowych w celu pozyskiwania reakcji, udostępnień i linków od internautów.

PR i SEO potrzebują influencerów

Dbamy o relacje z influencerami, co może być bardzo przydatne zarówno dla SEO, jak i PR Twojej firmy.

Sygnały społecznościowe mają ogromne znaczenie, a wykorzystywanie influencerów do udostępniania treści jest pewną strategią promowania Twojej firmy i zwiększania autorytetu Twojej domeny – czyli zwiększania wagi Twojej witryny w wyszukiwarkach. Influencer może wpływać na dużą liczbę osób i ma moc przekonywania i przekonywania. Wynik będzie więc pozytywny zarówno dla SEO, jak i PR. Zbudujemy dla Ciebie relację z influencerem – uzyskasz nie tylko wysokiej jakości linki z jego treści, ale także przyszłe kontakty w różnych sieciach społecznościowych.

Artykuły gościnne w ramach strategii marketingowej

Podobnie jak kontakt z influencerami, artykuł gościnny lub „post gościnny” jest częścią zarówno SEO, jak i Public Relations. Wiąże się to z opublikowaniem artykułu w charakterze gościnnego autora na blogu lub stronie internetowej.

W przypadku Public Relations umożliwia to podkreślenie wiedzy fachowej firmy. Korzystając ze wpisów gościnnych w swojej strategii marketingowej, bierzemy pod uwagę różne aspekty SEO, takie jak:

  • pozyskiwanie linków,
  • użycie słów kluczowych,
  • optymalizacja treści, aby zapewnić skuteczność tekstu.

Ponadto nasi eksperci SEO znają techniki redakcyjne i komunikacyjne stosowane w Public Relations, aby tworzyć treści wywierające wpływ, a tym samym przyciągać odbiorców do danej witryny.

Wpływ komunikatów prasowych na PR i SEO

Informacja prasowa jest dobrze znana w świecie dziennikarstwa i Public Relations. Może być niezwykle skuteczna w pozycjonowaniu strony internetowej, jeśli jest połączona z SEO. Stworzymy je dla Ciebie! Mogą one mieć dwojaki wpływ:

Bezpośredni wpływ na SEO – treść może być dobrze pozycjonowana w wyszukiwarkach dzięki adresowi URL lub linkowi do strony, na której została napisana.

Pośredni wpływ na PR – jeśli publikacja jest wyjątkowa, trafna, dobrze napisana i przyciąga uwagę, jest bardzo prawdopodobne, że zostanie zaprezentowana na blogu lub przez kogoś innego. Skutkuje to wzmianką o jakości Twojej firmy lub linkiem do Twoich treści.

SEO i PR to zwycięska kombinacja strategii marketingowej

Ich celem jest promowanie Twojej firmy za pośrednictwem internautów, influencerów lub innych firm. Razem budują poczucie zaufania i wiarygodności.