Wprowadzenie nowego produktu na rynek to trudne zadanie i duże wyzwanie. Pierwsze kroki na rynku są jak loteria: czasem nawet najdokładniejsza analiza nie pozwala przewidzieć reakcji konsumenta.

Według statystyk 9 na 10 nowych produktów wprowadzanych na rynek nie odnosi sukcesu komercyjnego. Jak uniknąć tego smutnego losu?

Skontaktuj się z nami i powierz nam stworzenie strategii wprowadzenia Twoich produktów / usług / marek na rynki polskie i zagraniczne.

Udany branding i dobrze opracowana strategia wejścia na rynek to najlepsza i jedyna droga naprzód.

Co to jest strategia wejścia na rynek? Launch produktu

Strategia wejścia na rynek to plan zapewniający przyszły wzrost sprzedaży i zysków. Strategia produktu jest istotnym elementem decydującym o rentowności i sukcesie Twojego produktu na rynku.

Różne usługi, na różnych etapach życia i na różnych rynkach, wymagają różnych podejść.

Prezentacja Twojego nowego produktu może się odbyć również w 100% w sposób cyfrowy. Jest to strategia sama w sobie, która wymaga dobrego przygotowania z jasnymi i precyzyjnymi celami oraz doskonale zdefiniowanego planu działania, którym możemy się zająć.

Wprowadzanie nowych produktów na rynek z SEOSEM24

Zamiast zgadywać, jak kupujący odbierze najnowszy produkt, pozwól nam przestudiować warunki rynkowe, nastroje konsumentów i dokładnie przygotować Twój produkt lub usługę do premiery.

Spójny i jasny plan działania pomoże odnieść sukces w debiucie na rynku i zająć miejsce wśród podobnych produktów, a nawet je wyprzeć.

Utrzymamy Twoją pozycję na rynku

Nawet słynny produkt może zostać zapomniany, jeśli konkurenci będą aktywniej i bardziej rozważnie promować swoje produkty lub jeśli zmienią się potrzeby nabywcy.

Nasza strategia promocji produktu pozwoli utrzymać zainteresowanie Twoich konsumentów produktem na wysokim i stałym poziomie.

Przywróć lub popraw reputację swojej marki, lub produktu z SEOSEM24

Najbardziej negatywny wpływ na sprzedaż ma zdegradowany wizerunek, a odzyskanie zaufania konsumentów wymaga wiele pracy.

Strategia nowego produktu to druga szansa, którą trzeba mądrze wykorzystać. Oznacza to, że nie możesz obejść się bez pomocy wysokiej jakości wsparcia.

Strategia produktowa, która sprawdza się dobrze na jednym rynku, może nie działać na innym. Dlatego poszerzanie zasięgu dystrybucji produktów wymaga wyjątkowego podejścia, jakie dla Ciebie opracujemy.

Tworzenie strategii wejścia na rynek

Stworzenie strategii wprowadzenia produktu na rynek jest zadaniem nietrywialnym i trudnym do sformalizowania. Rynek się zmienia, okna możliwości otwierają się i zamykają, metody, które działały wczoraj, dziś już mogą nie działać. Jednak my wiemy, jak sprostać temu zadaniu!

Analiza klienta, reklama, programy lojalnościowe i testy

Nie ma chyba produktu, który pasowałby każdemu. Każdy produkt ma swojego wiernego konsumenta, a scenariusz promocji produktu będzie zależał od jego wizerunku.

Dlatego najpierw określimy i przeanalizujemy grupę docelową, aby następnie przejść do produktu, reklamy i programów lojalnościowych.

Przydatne będą również testy A /B. Ta metoda pozwala znaleźć sposób na poprawę konwersji, wskaźników ekonomicznych i czynników behawioralnych.

Przeprowadzone przez nas testy A/B pomagają zachować konkurencyjność, dostosowując się do zmian rynkowych i życzeń klientów.

Analiza konkurencji

Aby wypromować produkt online, musisz wiedzieć, jak zachowują się Twoi konkurenci i jakie są ich strategie. Przeprowadzimy dla Ciebie szczegółową analizę konkurencji. Dodatkowo przeprowadzimy również:

  • analizę słów kluczowych,
  • analizę treści,
  • analizę pozycji,

dla Twojego nowego produktu lub usługi, jaką chcesz wprowadzić na rynek.

Przykład planu marketingowego wprowadzenia nowego produktu

Aby zilustrować nasz punkt widzenia, proponujemy przykładowy plan marketingowy prezentacji nowego produktu:

  • 3 miesiące przed prezentacją – spotkanie przed startem w celu ustalenia planu wprowadzenia produktu,
  • 2 miesiące przed oficjalną prezentacją – spotkanie(a) w celu przygotowania premiery ze wszystkimi zainteresowanymi osobami w celu poinformowania ich o wydaniu nowego produktu,
  • 1 miesiąc przed startem – spotkanie inauguracyjne w celu sfinalizowania planu i uzgodnienia ostatnich szczegółów,
  • 1 tydzień przed premierą – sprawdzenie, czy wszystkie czynności zostały wykonane i czy przedstawiciele handlowi są dobrze poinformowani o prezentacji produktu,
  • 1 miesiąc po pierwszej prezentacji produktu – spotkanie przeglądowe.

Niektóre strategie są doskonałe w każdych okolicznościach. Dostosujemy je do Twojej firmy i wprowadzimy.

Po przejściu przez wszystkie etapy tworzenia planu wejścia na rynek, Twoje decyzje dotyczące przyszłości będą opierać się na solidnych podstawach informacyjnych połączonych z naszą wiedzą i doświadczeniem.

Jesteśmy kreatywni i innowacyjni, a dzięki nam Twój biznes może wznieść się na wyższy poziom! Skontaktuj się z nami, jeśli planujesz wprowadzić nowy produkt lub usługę na rynek!