Analityka ruchu na stronie – czy jest konieczna?

Nie dokonując regularnej analityki ruchu na stronie internetowej tracimy nie tylko pieniądze. Tracimy też kontrolę nad swoim e-biznesem. Zupełnie tak, jakby napisać książkę i nie interesować się ani sprzedażą, ani recenzjami. A przecież dobra, merytoryczna analityka ruchu na stronie daje nam nieocenione informacje i możliwość ciągłego rozwoju.

Bez analityki ruchu na stronie nie wiedzielibyśmy kim są nasi odbiorcy, a co za tym idzie, jak konstruować przekaz reklamowy. Nie wiedzielibyśmy też, ile czasu spędzają na naszej stronie, jakie elementy są dla nich najbardziej interesujące, albo z jakich witryn do nas trafiają. Jednym słowem – nie wiedzielibyśmy, co się sprawdza, a co nie. Ale to tylko wierzchołek całej góry możliwości, jakie daje analityka ruchu na stronie www.

Analityka ruchu na stronie

Jakie korzyści daje dobra analityka ruchu na stronie?

Dzięki narzędziom do analityki ruchu na stronie (kilka najciekawszych omawiamy poniżej), możemy dowiedzieć się:

  • Ilu użytkowników odwiedza naszą stronę
  • Jakie jest ich położenie geograficzne
  • W jaki sposób trafiają na naszą stronę
  • Jak długo ją przeglądają
  • Czy odwiedzili nas tylko raz, czy robią to regularnie
  • Które podstrony przeglądają najdłużej, a które najkrócej
  • W którym miejscu rezygnują z dalszego przeglądania i wychodzą z witryny
  • Z jakiej przeglądarki korzysta większość z nich
  • Z jakiego systemu operacyjnego korzysta większość z nich.

To nie wszystko. Dzięki statystykom i raportom, jakie generują dla nas narzędzia analityczne, możemy dowiedzieć się również:

  • Jaka jest średnia wartość zamówienia w sklepie
  • Które formy reklamy internetowej są najefektywniejsze
  • Jak zoptymalizować strukturę strony, by zwiększyć współczynnik konwersji.

Najlepsze narzędzia do analityki ruchu na stronie

Google Analytics

Pozwala śledzić ruch, poznać preferencje użytkowników, a nawet… zliczać liczbę kliknięć w wybrane elementy! Dzięki niemu możemy na bieżąco śledzić ruch i w porę eliminować wszystko to, co utrudnia konwersję. Czytaj więcej: Google analytics

SmartLook

Pozwala śledzić dokładną ścieżkę, którą podąża użytkownik strony. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, które elementy najbardziej go interesują. Co ciekawe, umożliwia też nagrywanie tego, co aktualnie widzi i robi na ekranie użytkownik!

Google Search Console

W przeciwieństwie do Analytics podaje jedynie te wyniki, które są związane z ruchem organicznym. Dzięki danym z GSC dowiemy się m.in: pod jakimi frazami wyświetla się strona, które słowa kluczowe wpłynęły na wzrost ruchu oraz które z podstron przyciągają najwięcej odbiorców z wyszukiwarki.

Semstorm:

Pozwala m.in. na bieżący monitoring pozycji słów kluczowych, dokonanie analizy widoczności witryny oraz ruchu na stronie. Rozpoznaje podstrony, które przyciągają największy ruch.

Crazy Egg

Tworzy mapy cieplne stron internetowych, wskazując te miejsca, które najbardziej skupiają uwagę użytkowników. Dzięki Crazy Egg poznajemy też kolejność w jakiej użytkownicy patrzą na poszczególne elementy strony.

Analityka ruchu na stronie - mapa cieplna

Analityka ruchu na stronie w SEOSEM24

W SEOSEM24 prowadzimy profesjonalną analitykę ruchu na stronie internetowej Klienta. Skrupulatnie analizujemy całą witrynę i identyfikujemy wszystkie te elementy, które wymagają modyfikacji. Dzięki naszym wskazówkom Klienci odzyskują kontrolę nas swoim biznesem, unikają potencjalnych problemów i podnoszą zyski.

Potrzebujesz dobrej analityki ruchu na stronie? Skontaktuj się z nami! Dla chętnych organizujemy szkolenia z Google Analytics: szkolenie Google analytics