Google Analytics – czy mierzenie ruchu na stronie podnosi zyski?

Mieć stronę internetową i nie analizować ruchu? Kiepskie posunięcie. Stąd popularność narzędzi do śledzenia i analizowania zachowań użytkowników. Google Analytics to jedno z najlepszych i najbardziej zawansowanych narzędzi do monitorowania ruchu na stronie. Z czego wynika jego popularność?

Za popularnością Google Analytics stoi nie tylko prestiż giganta na G., ale też ogromna funkcjonalność  programu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Google Analytics to narzędzie darmowe i mogą z niego korzystać wszyscy – zarówno eksperci od analityki, jak i właściciele niewielkich e-sklepów.

W końcu każdy, kto prowadzi biznes w sieci, chciałby wiedzieć, jakie błędy popełnia i dlaczego kolejny użytkownik w tym miesiącu nie stał się klientem… Na takie pytania pomaga odpowiedzieć Google Analytics.

Ale zacznijmy od krótkiej definicji. Google Analytics to system statystyk, gromadzący dane na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę. Dzięki temu narzędzie daje nam dostęp do ogromnej ilości informacji na temat ruchu internetowego. W efekcie pozwala nam:

  • Zwiększyć ilość wejść na witrynę
  • Podnieść konwersję
  • Zwiększyć efektywność kampanii.

Co dokładnie oferuje GA? O tym piszemy poniżej. Najpierw jednak najważniejsze. Aby Google Analytics działało prawidłowo należy zamieścić na stronie fragment kodu śledzącego JavaScript. Kod ten będzie „zbierał” szczegółowe informacje o użytkownikach i ich zachowaniu. Te informacje z kolei posłużą nam do optymalizacji strony.

Ekran komputera z Google Analytics

 

Pozyskane dane dostajemy w formie raportów i wykresów. Co ciekawe, w zależności od tego, co nas interesuje, możemy korzystać z gotowych zestawień, albo zdefiniować własne raporty niestandardowe.  

Jakich danych dostarcza Google Analytics?

Google Analytics umożliwia wygenerowanie ok. 80 rodzajów raportów, dotyczących ruchu internetowego, konwersji oraz ROI. W interfejsie programu znajdziemy następujące sekcje:

  • Czas rzeczywisty

W tej sekcji znajdują się informacje, dotyczące osób, które aktualnie przeglądają naszą stronę.

  • Odbiorcy

Tutaj znajdują się szczegółowe informacje, dotyczące użytkowników, takie jak: położenie geograficzne, system operacyjny i przeglądarka, z jakiej korzystają. Z tej sekcji dowiemy się też, czy użytkownicy trafili do nas po raz pierwszy, czy może odwiedzali nas już wcześniej.

  • Pozyskiwanie

W tej sekcji dowiemy się, w jaki sposób użytkownicy trafili na naszą stronę. A trafić mogą na różne sposoby:

  • Direct– to bezpośrednie wejścia na stronę
  • Organic Search- wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania
  • Referral- przejścia na naszą stronę z innych stron
  • Social- wejścia na stronę z serwisów social media
  • Paid Search- wejścia na stronę za pośrednictwem kliknięcia w płatną reklamę.

Jeśli korzystasz z reklam Google, raporty w tej sekcji pokażą Ci, które słowa kluczowe mają najwyższą efektywność. Jeśli nie korzystasz z reklam Google, a chciałbyś zacząć, przeczytaj: https://seosem24.pl/uslugi/kampanie-reklamowe/google-ads/

  • Zachowanie

Z tej sekcji dowiemy się, co użytkownicy robią w witrynie – krok po kroku, od wejścia do wyjścia. Korzystając z raportów o zachowaniu, możemy sprawdzić, czy użytkownicy podążają ustaloną przez nas ścieżką, czy może utknęli w jakimś miejscu. Wtedy konieczne może okazać się wprowadzenie zmian strukturalnych w witrynie.

  • Konwersje

Korzystając z raportów o konwersji, możesz zobaczyć efektywność swoich kampanii i odpowiednio zmodyfikować zarówno strukturę strony, jak i działania marketingowe

Raporty z Google Analytics to nie wszystko

Raporty i statystyki to tylko połowa sukcesu. Najważniejsza jest analiza i interpretacja zebranych danych oraz wnioski, jakie z nich płyną. Specjaliści Google Analytics w SEOSEM24 każdego dnia dokonują tego typu analiz. Bazując na danych z Google Analytics, informują Klienta, jak zoptymalizować stronę, by zwiększyć zyski.

Liczby i wykresy w analizie danych

Nasi eksperci weryfikują, jakie elementy strony utrudniają konwersję – czy jest to zbyt długi czas ładowania strony, czy może nachalny marketing na jednej z podstron? Identyfikują też słowa kluczowe, które pracują najefektywniej. W razie potrzeby przeprowadzają testy A/B (zobacz: https://seosem24.pl/uslugi/analityka/testy-a-b/). To nieoceniona wiedza, która pozwala nieustannie udoskonalać witrynę, lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników i… zarabiać więcej 😉

Jeśli chcesz, aby nasi eksperci wdrożyli u Ciebie Google Analytics i dostarczali Ci raporty wraz z ich interpretacją – napisz do nas. Dostarczamy praktycznych wskazówek i rekomendacji, dotyczących prowadzenia kampanii. Prowadzimy też szkolenia dla naszych Klientów z obsługi Google Analytics (zobacz: https://seosem24.pl/uslugi/szkolenia-consulting/szkolenie-google-analytics/).