Content marketing

Co to jest content marketing?

Marketing treści, określany jako content marketing, to bardzo szerokie pojęcie. Wielu ludzi kojarzy go jedynie z copywritingiem, który w rzeczywistości stanowi jedynie jedną ze składowych content marketingu. Mianem content marketingu określa się przygotowywanie wszelkich treści, które poprzez swój marketingowy charakter mają na celu umiejętne wpłynięcie na decyzje zakupowe konsumentów.

Content marketing należy rozpatrywać w kategoriach strategii marketingowej. Jest ona oparta o tworzenie oraz dystrybucję wartościowych i spójnych treści, które są narzędziem do pozyskania i utrzymania grupy docelowej. Grupa ta powinna być konkretnie określona, gdyż tworzone treści muszą być wytworem przemyślanej koncepcji dotarcia do osób, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, iż będą zainteresowane potencjalnym zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi oferowanej przez firmę posługującą się danym content marketingiem.

Content marketing

Formy content marketingu

Content marketing może przejawiać się w różnych formach. Jako marketing treści określa się zarówno teksty na strony internetowe i social media, jak i newslettery czy opisy na opakowaniach produktów.

Odmianą content marketingu jest content marketing SEO. Stanowi on połączenie wszystkich cech content marketingu z dodatkową dbałością o analizę słów kluczowych i ich odpowiednie rozmieszczenie w tekście. Content marketing SEO służy temu, aby strona internetowa osiągała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a dzięki temu była łatwiejsza do znalezienia przez potencjalnych klientów.

Content marketing w SEOSEM24

W ramach content marketingu realizujemy następujące działania:

  • Copywriting – obejmuje przygotowywanie treści, które mogą zostać użyte w różnego rodzaju materiałach promocyjnych. Copywriting może przyjmować formy tekstów sprzedażowych, firmowych claimów czy też sloganów reklamowych przeznaczonych do użycia w konkretnych kampaniach marketingowych.
  • Testimonials (referencje) – nie ma znaczenia, czy jesteś pracodawcą, który ma wystawić referencje pracownikowi czy właścicielem firmy, która została poproszona o rekomendację dla partnera biznesowego. Stworzymy spersonalizowane i wiarygodne referencje, które będą stanowiły skuteczną promocję.
  • Tworzenie rankingów – rankingi to często stosowana forma content marketingu, która poprzez porównanie Twojego produktu bądź usługi z konkurencyjnymi, pozwala na uświadomienie konsumentów i ułatwia im podjęcie trafnego wyboru.
  • Tworzenie i prowadzenie blogów i video blogów – blog ma na celu nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku marki i utrzymanie kontaktu z dotychczasowymi klientami, ale poprzez wartościowe treści sprawia, że czytelnicy mogą stać się Twoimi klientami.

W SEOSEM24 możesz liczyć na wyjątkowe podejście do sprawy content marketingu dla Twojej firmy. Nasi eksperci starannie przeanalizują profil działalności i grupę docelową, aby przygotowany content marketing był szyty na miarę Twoich potrzeb.