Nie dokonując regularnej analityki ruchu na stronie internetowej tracimy nie tylko pieniądze. Tracimy też kontrolę nad swoim e-biznesem. Zupełnie tak, jakby napisać książkę i nie interesować się ani sprzedażą, ani recenzjami. A przecież dobra, merytoryczna analityka ruchu na stronie daje nam nieocenione informacje i możliwość ciągłego rozwoju.
Bez analityki ruchu na stronie nie wiedzielibyśmy kim są nasi odbiorcy, a co za tym idzie, jak konstruować przekaz reklamowy. Nie wiedzielibyśmy też, ile czasu spędzają na naszej stronie, jakie elementy są dla nich najbardziej interesujące, albo z jakich witryn do nas trafiają. Jednym słowem – nie wiedzielibyśmy, co się sprawdza, a co nie. Ale to tylko wierzchołek całej góry możliwości, jakie daje analityka ruchu na stronie www.
Dzięki narzędziom do analityki ruchu na stronie (kilka najciekawszych omawiamy poniżej), możemy dowiedzieć się:
To nie wszystko. Dzięki statystykom i raportom, jakie generują dla nas narzędzia analityczne, możemy dowiedzieć się również:
Pozwala śledzić ruch, poznać preferencje użytkowników, a nawet… zliczać liczbę kliknięć w wybrane elementy! Dzięki niemu możemy na bieżąco śledzić ruch i w porę eliminować wszystko to, co utrudnia konwersję. Czytaj więcej: Google analytics
Pozwala śledzić dokładną ścieżkę, którą podąża użytkownik strony. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, które elementy najbardziej go interesują. Co ciekawe, umożliwia też nagrywanie tego, co aktualnie widzi i robi na ekranie użytkownik!
W przeciwieństwie do Analytics podaje jedynie te wyniki, które są związane z ruchem organicznym. Dzięki danym z GSC dowiemy się m.in: pod jakimi frazami wyświetla się strona, które słowa kluczowe wpłynęły na wzrost ruchu oraz które z podstron przyciągają najwięcej odbiorców z wyszukiwarki.
Pozwala m.in. na bieżący monitoring pozycji słów kluczowych, dokonanie analizy widoczności witryny oraz ruchu na stronie. Rozpoznaje podstrony, które przyciągają największy ruch.
Tworzy mapy cieplne stron internetowych, wskazując te miejsca, które najbardziej skupiają uwagę użytkowników. Dzięki Crazy Egg poznajemy też kolejność w jakiej użytkownicy patrzą na poszczególne elementy strony.
W SEOSEM24 prowadzimy profesjonalną analitykę ruchu na stronie internetowej Klienta. Skrupulatnie analizujemy całą witrynę i identyfikujemy wszystkie te elementy, które wymagają modyfikacji. Dzięki naszym wskazówkom Klienci odzyskują kontrolę nas swoim biznesem, unikają potencjalnych problemów i podnoszą zyski.
Potrzebujesz dobrej analityki ruchu na stronie? Skontaktuj się z nami! Dla chętnych organizujemy szkolenia z Google Analytics: szkolenie Google analytics