Użytkownicy Twojej strony nie finalizują transakcji, bardzo szybko zamykają stronę, nie zakładają konta i nie podążają ścieżką, jaką dla nich opracowałeś? Trzeba to naprawić. Właśnie w tym celu wykonuje się audyt UX. Audyt UX to nic innego, jak sprawdzenie użyteczności strony z punktu widzenia jej użytkownika.
Audyt UX bywa też nazywany analizą ekspercką. To profesjonalna i kompleksowa analiza użyteczności strony. Polega na sprawdzeniu, czy serwis jest dostosowany do przyzwyczajeń, potrzeb i oczekiwań naszych odbiorców i przyczynia się do realizacji naszych celów.
Audyt UX – czym jest użyteczność strony
Użyteczne strony to takie, których użytkownicy bez problemu znajdują potrzebne informacje, poruszają się intuicyjnie i z łatwością dokonują konwersji (np. zakupu produktu). Takie strony są o wiele chętniej odwiedzane i generują znacznie lepsze wyniki sprzedaży e-commerce.
Korzyści wynikające z audytu UX
Audyt UX pozwala na zidentyfikowanie błędów, na które mogą natknąć się użytkownicy podczas przeglądania naszej strony. Wyeliminowanie tych błędów spowoduje wzrost satysfakcji i sprawi, że korzystanie ze strony będzie wygodniejsze. Wtedy już tylko krok dzieli nas od podniesienia współczynnika konwersji.
Co zawiera audyt UX?
- Analizę struktury strony
- Ocenę systemu nawigacji
- Zrozumiałość przekazu
- Czytelność i użyteczność zamieszczonych formularzy
Funkcjonalna, intuicyjna strona nie tylko podnosi konwersję, ale też buduje pozytywny wizerunek marki w Internecie.
Cena za profesjonalny audyt UX w SEOSEM24 wynosi 1500 zł netto.