Pozycjonowanie pozwala odnotować ponad 8 razy większy współczynnik konwersji od tradycyjnego marketingu (źródło: webfx.com). Oznacza to, że SEO jest ponadprzeciętnie opłacalnym rozwiązaniem - obecnie jednym z najbardziej dochodowych pod kątem marketingu online. Wielu przedsiębiorców natomiast boryka się z problemem ograniczonej widoczności w wyszukiwarkach lub zupełnego braku indeksacji. Jeżeli chcesz poznać kompleksową odpowiedź na temat tytułowego pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie widoczności w Google - koniecznie przeczytaj dzisiejszy wpis.
Chcesz już teraz dowiedzieć się, dlaczego Google nie wyszukuje strony internetowej Twojej firmy? W takim razie dobrym rozwiązaniem będzie skrupulatny audyt SEO wskazujący wady oraz zalety prowadzonego przez Ciebie serwisu. Specjaliści z SEOSEM24 wskażą również niezbędne elementy wymagające poprawy pod kątem technicznym.
Umów się na bezpłatną i zupełnie niezobowiązującą rozmowę już dziś. Zrób krok w kierunku zwiększenia widoczności swojej witryny w wyszukiwarkach.
Żeby Twoja strona była widoczna w Google, powinieneś spełnić poniższe warunki:
Brak strony w Google nie oznacza, że nie pojawi się ona w ogóle. Zazwyczaj zajmuje to od 4 dni do 6 miesięcy. Pamiętaj natomiast - obecność strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania to jedynie pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu w Internecie. Na pierwszej stronie (w zależności od branży, aktualizacji algorytmów oraz przeznaczonego budżetu) możesz pojawić się w ciągu 3-18 miesięcy. To optymalny przedział, w którym nasi klienci odnotowują częściowy lub całościowy zwrot z inwestycji w -SEO.
Jeżeli Twoja strona internetowa została uruchomiona kilka godzin temu, prawdopodobnie roboty Google (tzw. crawlery) jej nie zaindeksowały. W celu zweryfikowania stanu indeksacji witryny, należy wpisać w pasek wyszukiwań prostą komendę: site:adrestwojejstrony.pl
Źródło: Google.com
Istnieje również opcja, że konkretna podstrona, którą próbujesz wyszukać nie została zaindeksowana. Aby to zweryfikować, wpisz w pasek wyszukiwań: site:adrestwojejstrony.pl/podstrona-docelowa.
Źródło: Google.com
Indeksacja może potrwać kilka lub nawet kilkanaście dni. Jeżeli natomiast chcesz przyspieszyć ten proces:
Jeśli nadal nie możesz znaleźć swojej witryny lub strony w wynikach wyszukiwania, przejdź do następnej sekcji, aby poznać 9 najczęstszych powodów, odnośnie których Twoja strona może nie być widoczna w Google i dowiedz się, jak rozwiązać ten problem.
W niektórych przypadkach Google nie wyświetla poszczególnych stron w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Może tak się stać po wdrożeniu tagu "noindex" (<meta name="robots" content="noindex"/>). Podstrony z tym tagiem nie zostaną prawdopodobnie zaindeksowane - nawet pomimo utworzenia mapy witryny i przesłania jej do Google Search Console.
W celu rozwiązania problemu z blokadą możliwości skanowania Twoich stron przez Google:
Google może nie indeksować Twojej strony, ponieważ nie ma dostępu do treści, które są chronione hasłem. Dotyczy to również panelów klienta w szeroko pojętej branży e-commerce, gdzie produkty pojawiają się dopiero po zalogowaniu.
Naprawa indeksacji ze względu na blokadę dostępu do strony hasłem opiera się o kilka prostych kroków:
Blokada Twojej strony internetowej może wystąpić również na poziomie serwera ze względu niewystarczających zabezpieczeń serwisu. Zazwyczaj oznacza to ataki sieciowe powodujące odcięcie ruchu przez operatora hostingowego. W konsekwencji roboty Google nie mają jak dostać się na Twój serwis i go zaindeksować.
Przyczyną blokady dostępu do strony na poziomie serwera mogą być również błędy konfiguracyjne domeny.
Aby naprawić problem związany z blokadą dostępu do strony na poziomie serwera:
Do Twojej strony internetowej powinny linkować wyłącznie wartościowe źródła. Dzięki temu udowodnisz dla Google, że content jest zgodny z wymaganiami użytkowników.
W celu pozyskiwania linków zwrotnych:
Deweloperzy firmy Google nigdy jednoznacznie nie potwierdzili tego, czy autorytet witryny jest czynnikiem rankingowym. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, iż budowanie wysokiej jakości linków zwrotnych i dostarczanie treści, które są wartościowe na pewno nie zaszkodzi, a raczej pomoże. Ludzie oczekują wyników godnych zaufania szczególnie w najbardziej konkurencyjnych branżach, dlatego warto zweryfikować autorytet domeny, wklejając adres WWW do narzędzia pt.: "Ahrefs Site Explorer".
Źródło: Ahrefs.com
W celu naprawienia autorytetu swojej strony internetowej:
Twoja strona internetowa powinna być ściśle zgodna z tym, co użytkownicy chcą zobaczyć. W innym przypadku nawet pomimo wysokiej oceny serwisu (np. w narzędziu pt.: "Site Explorer" od Ahrefs) i ponadprzeciętnej liczby domen zdecydowanie przewyższającej pozostałe strony, możesz znaleźć się daleko poza TOP 100.
Jeżeli chcesz, żeby Twój serwis był zgodny z intencją wyszukiwania:
Google unika indeksowania zduplikowanych treści, ponieważ zabiera to cenne miejsce w indeksie. Priorytetowo traktowane są wersje kanoniczne. W przypadku, gdy żadna podstrona nie jest kanoniczna, wyszukiwarka identyfikuje najlepszą wersję Twojej strony. Prowadzi to do sporych problemów, ponieważ indeksowanie nie działa perfekcyjnie. W niektórych przypadkach zaindeksowane mogą zostać dwie niemal identyczne podstrony. Skutkuje to rozdzieleniem autorytetu serwisu na dwa adresy URL. Takie rozwiązanie okazuje się zupełnie niepotrzebne, ponieważ skonsolidowana podstrona mogłaby zająć zdecydowanie wyższą pozycję, w zależności od konkurencji.
Aby wyeliminować powielone treści na stronie:
Pozycjonowanie strony internetowej w Google na wysoce konkurencyjne słowa kluczowe może przynieść duży zwrot z inwestycji. Należy jednak pamiętać, że proces ten jest bardzo kosztowny, dlatego najbardziej "kaloryczne" wyrażenia powinieneś wdrażać stopniowo.
Źródło: Wordstream.com
Kary od Google są niezwykle rzadkie. Najczęściej przydzielane algorytmicznie z powodu problemów jakościowych wykrytych przez crawlery.
Bywają jednak sytuacje, gdy pracownicy Google ręcznie weryfikują konkretne serwisy. Jeżeli są one niezgodne ze wskazówkami dla webmasterów i korzystają z niedozwolonych technik Black Hat SEO, mogą zostać ukarane filtrem utrudniającym pozycjonowanie.
Jeżeli podejrzewasz, że Google nałożyło na Twoją stronę karę algorytmiczną lub ręczną:
Istnieje wiele powodów, dla których Twojej strony może nie być w Google. Spośród najważniejszych wyróżniamy m.in.:
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat braku widoczności Twojej strony w Google?
Google przegląda strony internetowe za pomocą swojego indeksu wyszukiwania. Do tego procesu wykorzystywane są tzw. crawlery weryfikujące treści w serwisie poprzez analizę jej zawartości, struktury i kontekstu.
Google nie widzi Twojej strony, ponieważ prawdopodobnie nie zezwalasz na skanowanie treści. W konsekwencji zdecydowanie zmniejsza się szansa na rankowanie serwisu w kontekście odpowiednich słów kluczowych. Najczęstszymi przyczynami tego stanu rzeczy są m.in.:
Jeżeli chcesz upewnić się, że Googleboty będą mogły zeskanować Twój serwis, zweryfikuj plik robots.txt. Po kompleksowej analizie usuń następujące wiersze kodu:
User-agent: Googlebot
Disallow: /
User-agent: *
Disallow: /
Informują one o blokadzie obejmującej skanowanie stron w Twoim serwisie.
Wyszukiwarka Google mogła pominąć indeksowanie Twoich treści, ponieważ:
Aby temu zapobiec, wykorzystaj Google Search Console w celu weryfikacji indeksacji danych podstron. Wystarczy, że wkleisz do tego narzędzia adres URL i skorzystasz z funkcji pt.: "Sprawdzenie adresu URL". Jeżeli strona nie została zaindeksowana, zobaczysz komunikat "URL nie znajduje się w Google". W tym przypadku wystarczy wybrać opcję pt.: "Poproś o zaindeksowanie".
Istnieje kilka możliwych przyczyn, ze względu na które Google nie wyświetla Twojej strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Kilka potencjalnych powodów:
Możliwe też, że nie używasz odpowiednich słów kluczowych, które są wartościowe dla Twojego biznesu pod kątem sprzedażowym. Wówczas nie będzie można odnaleźć Twojej domeny w wyszukiwarkach - nie tylko w Google, ale też Bing, Yahoo! czy też DuckDuckGo lub YANDEX.
Jeżeli chcesz, żeby Twoja strona www była widoczna w Google upewnij się, że:
Google do ustalania rankingu stron wykorzystuje ponad 200 czynników rankingowych, oscylujących wokół m.in.:
Dużo wyniosłam z tego artykułu. Cieszy mnie że ktoś tak dobrze i jasno wytłumaczył dlaczego nikt nie widział mojej strony. Miałam zablokowane skanowanie strony przez Google
dzięki temu artykułowi widać moją stronę moim problemem była blokada hasłem na szczęście udało się to naprawić
Nigdy bym nie pomyślał że tak długo trzeba czekać aż Google sprawi że twoja strona internetowa stanie się widoczna.