Pozycjonowanie Allegro czy jest potrzebne? Jeśli tak, to jak to zrobić? Czy optymalizacja aukcji pomoże Ci sprzedawać więcej? Czy będę miał przewagę nad konkurencją? Jeśli zadajesz sobie te pytania, na pewno chcesz zwiększyć widoczność i wielkość sprzedaży poprzez optymalizację reklam. Zobaczmy szczegółowo, jak działa pozycjonowanie w serwisie Allegro.
Jak zoptymalizować pozycję swoich aukcji i ogłoszeń, aby zyskać na znaczeniu w serwisie Allegro?
Uzyskanie pożądanej trafności na Allegro pomoże Ci zwiększyć widoczność Twoich produktów i potencjalnie zwiększyć wielkość sprzedaży.
Co to znaczy tworzyć trafniejsze aukcje i ogłoszenia na Allegro? Jak tworzyć ogłoszenia na Allegro, żeby lepiej sprzedawać?
Wiesz, że w Allegro masz możliwość filtrowania i sortowania wyników wyszukiwania? Wśród tych różnych rodzajów opcji znajduje się również sortowanie „trafność: największa”.
Chcesz, aby Twoje ogłoszenia wyświetlały się jako pierwsze na liście po wybraniu tego wyniku filtrowania.
Co robi Allegro, aby określić trafność?
Aby określić trafność i pokazać użytkownikom najlepsze aukcje, serwis Allegro sprawdza nie tylko aukcje czy ogłoszenia sprzedaży, ale także status sprzedających. Aby to zrobić, opiera się na:
- popularności przedmiotu (historia sprzedaży tej aukcji),
- reputacji sprzedawcy,
- dobór słów wpisanych przez użytkownika w tytule ogłoszenia / aukcji,
- w przypadku licytacji, data ich zakończenia.
Co jako sprzedawca możesz zrobić, aby zwiększyć pozycjonowanie swoich licytacji / ogłoszeń na Allegro??
Oto kilka naszych rad na temat tego, jak tworzyć atrakcyjne ogłoszenia na Allegro aby lepiej je pozycjonować:
- bądź konkurencyjny pod względem cen produktów i kosztów wysyłki,
- osiągnij wysoki status sprzedającego i wynik poleceń,
- wybierz odpowiednią kategorię produktu na Allegro,
- napisz skuteczny tytuł, bez błędów gramatycznych,
- wprowadź jasny i wyczerpujący opis,
- dołącz wysokiej jakości zdjęcia (oryginalne i jak najlepiej reprezentujące produkt),
- używaj oznaczeń specyfiki produktu i unikalnych identyfikatorów produktu (ISBN, MPN, EAN, UPC,…),
- grupuj identyczne przedmioty w aukcję z wieloma przedmiotami lub aukcję z wariantami,
- jasno określ zasady sprzedaży (sposoby płatności i wysyłki, zasady zwrotów).
SEO dla serwisu Allegro – jak zoptymalizować aukcje pod kątem wyszukiwarek?
Rozpoczynając od powyższych sztuczek, aby poprawić swoją trafność, możesz zastosować inne strategie SEO dla Allegro i dobrze pozycjonować swoje aukcje w wyszukiwarkach.
Możesz szybko zweryfikować, czy Google rezerwuje pierwsze miejsca w SERP dla marketplace’ów takich jak Allegro oraz porównywarek cenowych jak Ceneo. Zwiększając swoją przydatność w serwisie Allegro, będziesz mógł w pełni wykorzystać doskonałą naturalną pozycję serwisu Allegro na szczycie wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie na Allegro to podstawa dla sklepów internetowych ale i każdego sprzedawcy.
Poniżej znajdziesz kilka innych przykładów, które pomogą Ci uzyskać lepszą widoczność.
Wykorzystaj w pełni opis przedmiotu
W tej przestrzeni możesz skoncentrować wszystkie najcenniejsze informacje w 200 słowach, wstawiając wybrane słowa kluczowe bez przesady z powtórzeniami (które stanowią 5-7% całości tekstu).
Dodaj linki w opisie swojego ogłoszenia lub Aukcji na Allegro
Ostrzeżenie: nie wszystkie łącza są dozwolone w serwisie Allegro. Tylko te, które odnoszą się do powiązanych stron, takich jak: informacje o wysyłce, wiadomości Allegro, inne szczegóły produktu itp. Całkowicie zabronione są łącza do sieci społecznościowych, witryn zewnętrznych, łącza ze skróconym adresem URL.
Wystawiaj ogłoszenia bezterminowe – ciągła sprzedaż
Tworzenie ogłoszeń „Kup teraz” z terminem ich wygaśnięcia sprawia, że musisz odnawiać ogłoszenia za każdym razem, gdy ogłoszenie jest publikowane i jego czas się skończy.
Możesz tego uniknąć, tworząc je bez terminu. W ten sposób będziesz cieszyć się swoim ogłoszeniem, ile tylko chcesz (aż do wyczerpania zapasów 😉 ) i możesz zarobić więcej.
Reklamuj swoje oferty i swój profil na Allegro w social mediach
Wizyty na Twojej stronie produktu generują potencjalnych klientów. Jeśli przyciągniesz użytkowników z Facebooka lub innych portali społecznościowych do swoich ogłoszeń na Allegro, mogą uzyskać one wyższy wynik za otrzymane wyświetlenia!
Tytuł aukcji – pozycjonowanie Allegro
Tytuł aukcji jest ważny dla wszystkich:
- wyszukiwarek,
- serwisu Allegro,
- użytkowników.
Sformułuj go starannie. Wpisz słowa kluczowe związane z obiektem, które najczęściej będą wpisywane do wyszukania obiektu w wyszukiwarkach przez zainteresowanych. Aby uzyskać inspirację — i porady — dotyczące wyboru słów kluczowych, skorzystaj z bezpłatnego narzędzia Google do planowania słów kluczowych.
Link do plannera Google: PLANER SŁÓW KLUCZOWYCH
Zoptymalizuj obrazy – ważne w SEO dla Allegro
Jeśli masz możliwość edycji html swojego ogłoszenia, wstawiaj do zdjęć alt tagi (alter tags). Są to „etykiety” podpisy zdjęć, które wyszukiwarki czytają, próbując zinterpretować treść zdjęcia. Ułatwi to również indeksowanie Twoich obrazów! Wpisz tutaj słowa kluczowe, które wpisałeś w tytule i które identyfikują produkt na zdjęciu.
Jeśli wypróbowałeś już inne skuteczne techniki optymalizacji aukcji w serwisie Allegro, podziel się nimi ze mną, tak jak ja podzieliłem się swoją wiedzą! Zapraszam do kontaktu. Jeśli potrzebujesz pomocy z aukcjami na Allegro, opisów produktów, optymalizacji zdjęć czy chcesz po prostu zacząć lepiej sprzedawać – skontaktuj się z nami! Chętnie pomożemy!
Dlaczego opłaca się robić SEO dla Allegro?
Wielu sprzedawców na Allegro nie dba o optymalizację SEO, wychodząc z założenia, że będąc jednym z najbardziej znanych marketplace’ów w Polsce nie trzeba inwestować w takie działania.
Błędnie myślą, że wystarczy zapłacić Allegro, a on zadba o widoczność reklam. Nawet jeśli mówimy o znanym marketplace, który inwestuje w reklamę, to jak wygląda jego sytuacja z pozycjonowaniem organicznym w Google?
W rzeczywistości Allegro w przeszłości otrzymało kilka kar od Google, które wykryło dużą ilość zduplikowanych treści. Dlatego na przestrzeni lat miało miejsce kilka załamań widoczności organicznej, które wpłynęły na sprzedaż wielu sklepów na Allegro.
Co robi Allegro, by tego uniknąć? Usuwa ogłoszenia ze zduplikowaną treścią. Sprawdź „Zasady i regulamin” Allegro i artykuł z kategorii „Pomocy dla sprzedających”, pod tytułem: W jakich sytuacjach oferta może zostać usunięta?.
Najbardziej dotknięte są kategorie „odzieży”, „elektroniki i telefonów”, których sklepy zazwyczaj (z wygody) mają tendencję do kopiowania opisów produktów. Z drugiej strony, inne sektory, takie jak „antyki”, raczej pozostają niezmienne w swoich pozycjach z racji unikalności opisów i unikalności samych oferowanych w tej kategorii produktów.
To wyjaśnia przyczyny zamykania niezliczonych ogłoszeń na platformie i pozwala zrozumieć, jak ważne jest inwestowanie w usługi SEO dla Allegro, aby zwiększyć zarówno widoczność wewnętrzną na rynku, jak i pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Techniki optymalizacji aukcji Allegro dla wyszukiwarek
Chociaż Allegro stale zmienia swój algorytm najlepszego dopasowania / trafności i nikt nie zna dokładnie czynników pozycjonowania, istnieją jednak pewne czynniki SEO, które zawsze poprawiały widoczność reklam:
- dobry tytuł,
- wyczerpujący opis produktu,
- odpowiednio dobrana kategoria aukcji,
- identyfikatory produktów,
- zdjęcie produktu wysokiej jakości,
- specyfikacja produktu,
- profil sklepu Allegro,
- informacje zwrotne od sprzedawcy,
- zaangażowanie użytkowników.
Zobaczmy teraz szczegółowo, jak zoptymalizować każdy z tych aspektów z punktu widzenia SEO.
Uwaga: dla tych, którzy zajmują się SEO dla eCommerce na profesjonalnym poziomie, kwestie, które omówię, mogą wydawać się trywialne.
Dobry tytuł aukcji na Allegro
W przypadku tytułu aukcji, który jest również używany jako tag tytułowy fragmentów w SERP, masz 50 znaków, które musisz w pełni wykorzystać:
- wprowadź główne słowo kluczowe reprezentujące produkt,
- użyj wszystkich dostępnych czcionek, aby uzyskać lepszą wydajność tytułu,
- umieszcza nazwę produktu na początku.
Jeśli chcesz dowiedzieć się z głównego źródła, jak pisać tytuły aukcji na Allegro zachęcam do przeczytania tego poradnika: Jak utworzyć dobry tytuł oferty?.
Ponadto, jeśli masz witrynę e-commerce, być może będziesz musiał zaimportować swoje aukcje z serwisu Allegro do swojego sklepu za pomocą modułów lub wtyczek. Ta sama potrzeba dotyczy tych, którzy stosują Dropshipping i chcą importować całe katalogi do swojego sklepu Allegro.
Jest rzeczą oczywistą, że ten sposób jest główną przyczyną generowania duplikatów treści. Dlatego Twoje ogłoszenia mogą być identyczne z ogłoszeniami innych sprzedawców, którzy korzystają z tych samych źródeł. Warto w tym momencie zoptymalizować opisy aukcji.
Kategoria aukcji a pozycjonowanie na Allegro
Kategorie odgrywają bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu w serwisie Allegro oraz w logice e-commerce. Muszą być dla nas jasne, ale przede wszystkim spójne dla potencjalnych klientów.
Wybierz kategorię, która najlepiej pasuje do sprzedawanego produktu.
Identyfikatory produktów
Identyfikatory produktów, wymagane w przypadku wielu kategorii, zwiększą Twoją widoczność zarówno w serwisie Allegro, jak i w wynikach wyszukiwania Google. Najczęstsze identyfikatory produktów znajdziesz poniżej, warz z ich wyjaśnieniami.
UPC (Universal Product Code)
12-cyfrowe kody używane do identyfikacji produktów. Wprowadzając kod UPC dla aukcji przy użyciu szczegółów produktu, wprowadź cały numer na dole kodu kreskowego, w tym mniejsze cyfry, które pojawiają się po lewej i prawej stronie.
EAN (europejski numer artykułu)
12-cyfrowy ciąg znaków używany do identyfikacji produktów. Kod EAN znajdziesz na opakowaniu lub na okładce produktu. Wprowadzając kod EAN dla aukcji przy użyciu szczegółów produktu, pamiętaj o podaniu pełnego numeru na końcu kodu kreskowego.
ISBN-EAN (International Standard Book Number – European Article Numbering)
To 13-cyfrowy numer używany do identyfikowania książek na całym świecie. Ten numer jest również używany do innych publikacji książkowych, takich jak książki audio. Kod ISBN-EAN znajduje się na okładce produktów.
ISBN (International Standard Book Number)
Są to 10- lub 13-cyfrowe numery używane do identyfikacji książek i podobnych produktów, takich jak książki audio. Numer ISBN można znaleźć na okładce produktu. Zwykle jest poprzedzony literami ISBN i jest podzielony na cztery części. Wprowadzając numer ISBN dla aukcji ze szczegółami produktu, pamiętaj o określeniu wszystkich części.
VIN (Vehicle Identification Number)
Jest to unikalny numer seryjny używany w przemyśle motoryzacyjnym do identyfikacji konkretnego pojazdu, motocykla lub motoroweru.
Zdjęcie produktu na Allegro
Wielu użytkowników przed zakupem produktu wyszukuje zdjęcia w Internecie. Dlatego zdjęcia w ogłoszeniu muszą być zawsze w wysokiej rozdzielczości, jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż.
Specyfikacja produktu
Dodanie charakterystyki przedmiotu pomaga kupującym znaleźć Twoje aukcje, dostarczając dodatkowych informacji o produkcie .
Są one niezbędne do wyjaśnienia początkowych wątpliwości potencjalnym nabywcom, którzy w tym dziale mogliby szybko znaleźć informacje na temat kupowanego produktu.
Jednocześnie odgrywają ważną rolę w SEO, ponieważ są brane pod uwagę przez Allegro przy ustalaniu pozycjonowania i widoczności reklam.
Opis produktu na Allegro a pozycjonowanie na Allegro
Co powinno znaleźć się w opisie aukcji w serwisie Allegro? Ponownie, możesz przeczytać o tym u źródła, czyli w pomocy dla klienta od Allegro: Co powinien zawierać dobry opis oferty.
Przepis na dobry opis aukcji na Allegro: produkt musi być opisany w sposób kompletny i wyczerpujący, a zawartość tekstowa musi być oryginalna i nie może być kopiowana z innych stron. Opis powinien zawierać dodatkowe obrazy z poprawnie wypełnionym atrybutem alt.
Korelacja produktów
W serwisie Allegro na końcu aukcji znajdują się powiązane produkty. Zazwyczaj pochodzą one z innych sklepów. Najlepiej skorelować produkty, umieszczając w każdym ogłoszeniu inne produkty ze swojego sklepu.
Ta technika pomaga zatrzymać potencjalnego klienta na dłużej w naszym sklepie z możliwością zakupu, ale także zoptymalizować linkowanie wewnętrzne (bardzo ważny czynnik SEO, który jest mało wykorzystywany na Allegro).
Czego nie powinno być w opisie aukcji w serwisie Allegro?
Całej części dotyczącej przesyłek, prawa odstąpienia od umowy itp. nigdy nie należy umieszczać jako integralnej części opisu. Istnieje powód, dla którego Allegro umieścił bloki, w których możesz wpisać różne informacje. Jeśli obawiasz się, że kupujący nie przeczytają Twoich zasad, możesz dodać prośbę / uwagę lub ostrzeżenie, aby przeczytać tę treść w opisie produktu.
Informacje zwrotne od sprzedawcy
Opinie Allegro to system oceny, który pozwala kupującemu ocenić jego doświadczenia ze sprzedającym. Kupujący może wystawić 3 rodzaje ocen:
- pozytywne opinie,
- neutralna informacja zwrotna,
- negatywne opinie.
Pozytywna opinia a pozycjonowanie Allegro
Jak wygląda taka opinia? Sprzedaż odbyła się w najlepszy możliwy sposób, nie było żadnych problemów z kurierem, towar dotarł w stanie nienaruszonym, przestrzegano terminów wysyłki, towar był zgodny z opisem.
Natomiast opinię neutralną uzyskuje się, gdy przesyłka dotarła z opóźnieniem lub produkt nie oddaje w pełni opisanych cech (np. gdy kolor na zdjęciu wygląda trochę inaczej).
Negatywna opinia ma miejsce, gdy produkt nie dotarł do klienta, gdy sprzedawca jest skłonny zapłacić odszkodowanie, ale nie płaci kosztów zwrotu oraz w innych przypadkach, gdy kupujący nie jest zadowolony ze sprzedawcy. Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają sprzedawcy wysłać kupującemu prośbę o opinię, która często jest akceptowana.
Jest rzeczą oczywistą, że opinie są jednym z najważniejszych parametrów rankingowych, które Allegro ocenia w celu określenia pozycji Twojego ogłoszenia.
Zaangażowanie użytkowników Allegro dotyczące Twoich aukcji
Zaangażowanie jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na widoczność na Allegro. Zaangażowanie odnosi się do tego, ile czasu potencjalni klienci spędzają na Twoich reklamach i ilu z nich licytuje.
Wysokie zaangażowanie potencjalnych nabywców poprawi ranking Twoich ofert. Wykazano, że istnieje kilka aspektów zwiększających zaangażowanie użytkowników, a te, które moim zdaniem są najważniejsze dla SEO Allegro, to:
- wysokiej jakości zdjęcia,
- dobrze napisany opis produktu,
- darmowa dostawa,
- darmowe zwroty.
Tworząc atrakcyjniejsze aukcje, wydłużysz czas, jaki użytkownicy spędzają w serwisie Allegro na Twoich aukcjach, co z kolei zwiększy widoczność Twoich aukcji i sprzedaż Twoich produktów.
Wnioski – pozycjonowanie Allegro
Są to główne punkty poprawy pozycjonowania dla serwisu Allegro Twoich ogłoszeń. Ważne jest, aby poświęcić czas na zbadanie, opracowanie strategii i ocenę wszystkich czynników, które zostały tu omówione, aby poprawić widoczność i zwiększyć sprzedaż swoich ofert.
Często kontaktują się ze mną sprzedawcy, którzy narzekają, że Allegro usunął ich oferty bez powodu, ale po przeanalizowaniu wielu sklepów muszę powiedzieć, że często łamią wytyczne, których należy przestrzegać, aby sprzedawać na tej platformie.
Podobnie jak w przypadku każdej kampanii SEO, optymalizacja serwisu Allegro również wymaga regularnego przeglądu i aktualizacji, ponieważ zachowania użytkowników, trendy i algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają.
Czy potrzebujesz profesjonalnej pomocy w optymalizacji swoich aukcji w serwisie Allegro?
Poproś o konsultację SEO Allegro już teraz. Czasami wystarczy niewielka inwestycja, aby znacznie zwiększyć wolumen sprzedaży. Pamiętaj pozycjonowanie na Allegro to podstawa jeśli chcesz więcej sprzedawać w tym serwisie.
Jeśli natomiast chcesz podzielić się swoimi doświadczeniami z serwisu Allegro, nie wahaj się użyć komentarzy!
Jest to artykuł warty uwagi
Z tego artykułu dowiedziałem się wiele wartościowych informacji na temat pozycjonowania licytacji na Allegro, miewałem problemy ze sprzedażą produktów i trafnością opisów. Przez ten blog zyskałem wiele wiedzy na te tematy.
mam nadzieję że dowiem się czegoś więcej na ten temat i może zainwestuję w to jakieś pieniądze ponieważ jest to naprawdę dobry pomysł na zaczęcie nowego i łatwego biznesu
WoW! pozycjonowanie stron na Allegro wydaje się bardzo opłacające i nie zbędne jeśli chcesz się zająć taką działalnością
Bardzo dobry artykuł z którego wiele można wywnioskować, na pewno komuś pomoże.
zgadzam się jest to moim zdaniem doskonała inwestycja która jest w stanie bardzo dużo pomóc
Nie wiedziałem że aż tyle czynników może wpłynąć na zwiększenie pozycjonowania swoich licytacji / ogłoszeń na Allegro, z chęcią przeczytałem tego bloga 👍
zgadzam się z tą opinią 🙂
Cieszę się że zgadzasz się z moją opinią 👍👍🏻👍🏼
Ja również popieram twoją opinię
ja się nie zgadzam
Dlaczego? Jakiś argument?
a dlaczego mam się zgadzać i podawać argument
A dlaczego nie?
Ja sie rowniez popieram wasza opinie
Dlaczego hejterze 🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Ej tak szczerze sądzę że pozycjonowanie na allegro jest naprawdę potrzebne i może pomóc w wielu aspektach 🙂
W wielu aspektach tak, ale czy jest to aż tak potrzebne jak jest to ujęte w tekście?
najwidoczniej nigdy nie handlowałeś na allegro
Tak masz rację, dopiero zaczynam i próbuje się doedukować w tym kierunku
Dzięki nim jeśli zajmujesz się sprzedażą na Allegro to doskonały wybór, ponieważ będziesz dzięki temu miał większy rozgłos, więcej osób się zainteresuje twoim ogłoszeniem i będziesz mógł na tym lepiej zyskać. Pozdrawiam!
Rozumiem, spróbuję wdrożyć to w swój biznes i zobaczę jak bardzo to pomoże
XDDDD mądraliński się znalazł
Widzę że, musisz się znać w temacie skoro tak reagujesz
wiem więcej od ciebie
To może się wypowiesz na ten temat jak dobrze rozbudować i zarządzać swoim biznesem na allegro
zostawię to dla siebie
Więc czemu się udzielasz w komentarzu w której szukam pomocy jak zajmować się swoim biznesem
Sadzę, że pozycjonowanie na allegro jest bardzo potrzebne