W dobie cyfrowej reklama online stała się kluczowym elementem strategii marketingowej dla każdego gabinetu medycyny estetycznej. Pozwala na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, budowanie świadomości marki i generowanie leadów. Jednakże reklama zabiegów medycyny estetycznej w Internecie wiąże się z pewnymi wyzwaniami. Konieczne jest przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, które regulują reklamę usług medycznych. Należy również dbać o etykę reklamy i unikać wprowadzających w błąd informacji. Jak zatem skutecznie reklamować gabinet medycyny estetycznej w Internecie, biorąc pod uwagę te ograniczenia? Przedstawimy Ci sprawdzone strategie i kreatywne pomysły, które pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zbudować silną markę.
"Obecnie uważa się, że regularne korzystanie z różnorodnej oferty zabiegów medycyny estetycznej wpisuje się w holistyczną koncepcję smart-aging, do której zalicza się dbałość o sylwetkę, zdrowie fizyczne i równowagę psychiczną."
-dr Łukasz Duda-Barcik, specjalista chirurgii plastycznej i lekarz medycyny estetycznej w raporcie “Etyka i przyszłość medycyny estetycznej”
Zacznijmy od wskazania najczęściej wybieranych zabiegów medycyny estetycznej...Według przykładowego rankingu bestsellerowych propozycji zabiegów, jakie klienci najczęściej wybierali w Chirurgii Poznańskiej R.R.P.D. Czerniga pierwszych 5 miejsc zajęło:
Aby jak najlepiej reklamować gabinet medycyny estetycznej należy zebrać dokładne informacje na temat oferowanych tam usług i stopnia zainteresowania dostępnymi zabiegami.
Ciągle rośnie odsetek kobiet i mężczyzn korzystających z zabiegów medycyny estetycznej. Jest to podyktowane modą oraz dążeniem do nowych standardów piękna. Jak więc reklamować swój gabinet? Poznaj najczęstsze trudności, aby umieć ich uniknąć!
Ograniczenia reklamowe
Reklamy zabiegów medycznych podlegają ścisłym regulacjom prawnym. Nie wolno w nich używać m.in. zdjęć przed i po zabiegu, obietnic spektakularnych efektów, czy informacji o cenach. Platformy reklamowe, takie jak Google Ads czy Facebook Ads, TikTok Ads mają swoje własne wytyczne dotyczące reklam medycznych. Należy je dokładnie sprawdzić i przestrzegać, aby uniknąć zablokowania konta.
Budowanie zaufania
Pacjenci gabinetów medycyny estetycznej szukają rzetelnych informacji i zaufanych specjalistów. Reklama online musi budować zaufanie i przekazywać wiarygodne treści. Ważne jest, aby na stronie internetowej i w mediach społecznościowych prezentować doświadczenie i kwalifikacje personelu, a także opinie zadowolonych pacjentów.
Konkurencja
Rynek medycyny estetycznej jest bardzo konkurencyjny. Istnieje wiele gabinetów oferujących podobne usługi, dlatego ważne jest, aby wyróżnić się z tłumu. Reklama online musi być skuteczna i trafiać do odpowiednich osób.
Specyfika usług
Usługi medycyny estetycznej są często osobiste i poufne. Pacjenci nie zawsze chcą, aby ich dane były publicznie dostępne. Reklama online musi być dostosowana do tej specyfiki i zapewniać pacjentom poczucie prywatności i bezpieczeństwa.
Pomiar efektów
Pomiar efektów kampanii reklamowych w medycynie estetycznej może być trudny. Należy stosować odpowiednie narzędzia analityczne i śledzić kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), takie jak liczba wizyt, pozyskanych pacjentów czy średnia wartość zakupu.
Według najnowszego raportu instytutu badawczego BCMM „Zachowania i postawy konsumentów wobec zabiegów medycyny estetycznej” obserwujemy ogromny wzrost zainteresowania Polaków medycyną estetyczną. Pierwsze tak rozległe badanie opinii publicznej na ten temat, przygotowane na zlecenie firmy Galderma Polska wskazuje, że obecnie z zabiegów z użyciem kwasu hialuronowego i botoksu korzysta 600 tys. osób. Aż 96% użytkowników jest zadowolonych z zabiegu, a 88% myśli o jego powtórzeniu. Coraz częściej korzystają z tego mężczyźni.
Aby reklamować swój gabinet medycyny estetycznej zgodnie z prawem, należy zapoznać się z poniższymi aktami prawnymi:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta nakłada na świadczeniodawców (w tym gabinety medycyny estetycznej) szereg obowiązków związanych z reklamą.
*Reklama nie może wprowadzać pacjenta w błąd, co oznacza, że musi zawierać rzetelne i sprawdzone informacje o oferowanych usługach, ich efektach, przeciwwskazaniach i ryzyku. Nie może również wykorzystywać świadectw pacjentów bez ich wyraźnej zgody.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie dobrych praktyk wytwarzania produktów leczniczych i dobrych praktyk laboratoryjnych zawiera przepisy dotyczące reklamy wyrobów medycznych, które mogą być wykorzystywane w zabiegach medycyny estetycznej.
*Reklama wyrobów medycznych musi być zgodna z prawdą i rzetelnie informować o ich właściwościach, przeciwwskazaniach i ryzyku związanym ze stosowaniem.
Kodeks etyki lekarskiej Naczelnej Izby Lekarskiej określa zasady postępowania lekarzy, w tym zasady dotyczące reklamy usług medycznych.
Lekarze nie mogą reklamować swoich usług w sposób, który mógłby naruszać zaufanie pacjentów lub godzić w zasady wykonywania zawodu.
Zalecamy, aby każdy, kto planuje reklamować swój gabinet medycyny estetycznej w Internecie, dokładnie zapoznał się z wymogami prawnymi w tej kwestii.
Strona internetowa to wizytówka Twojego gabinetu medycyny estetycznej w wirtualnym świecie. Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, dlatego zadbaj o to, aby strona była:
1. Atrakcyjna i profesjonalna:
Wykorzystaj nowoczesny design i czytelną strukturę. Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia i filmy prezentujące gabinet, zabiegi i efekty. Umieść logo, dane kontaktowe i adres gabinetu w widocznym miejscu. Zapewnij responsywność strony, aby dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
2. Prezentująca ofertę w sposób klarowny i rzetelny:
3. Wykorzystująca zdjęcia i filmy:
Zdjęcia i filmy to świetny sposób na zaprezentowanie efektów zabiegów (w sposób anonimowy) i atmosfery panującej w gabinecie. Wykorzystuj zdjęcia wysokiej rozdzielczości.
4. Zintegrowana z systemem rezerwacji online:
5. Zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (SEO):
Używaj odpowiednich słów kluczowych w treściach strony, tytułach i opisach. Zadbaj o prawidłową strukturę strony i linkowanie wewnętrzne. Promuj swoją stronę w mediach społecznościowych i innych kanałach online. Jeśli tego potrzebuje - możemy być Ci w tym pomocni (kliknij tutaj).
Pamiętaj:
Stosując się do tych wskazówek, stworzysz stronę internetową, która będzie przyciągać nowych pacjentów i budować pozytywny wizerunek Twojego gabinetu medycyny estetycznej. Jest to idealny sposób, jak reklamować swój biznes w sieci!
Audyt SEO to kompleksowe badanie strony internetowej i jej obecności w wyszukiwarkach, mające na celu identyfikację obszarów, które wymagają poprawy w celu zwiększenia organicznego ruchu i widoczności w wynikach wyszukiwania. W przypadku gabinetów medycyny estetycznej audyt SEO powinien obejmować szereg specyficznych elementów.
Te działania polegają na:
Ma za zadanie:
Jest to ocena jakości i ilości linków prowadzących do strony internetowej oraz identyfikacja potencjalnie szkodliwych linków. Należy do tego także sprawdzenie, czy profil linków jest zgodny z wytycznymi wyszukiwarek.
Należą do niej takie działania jak:
Analiza słów kluczowych ma za zadanie identyfikację słów kluczowych, na które gabinet chce się pozycjonować oraz ich ocenę popularności i konkurencyjności. Należy tutaj też opracować strategię doboru kolejnych słów kluczowych.
Powyższe etapy pracy powinno się rozszerzyć również o lokalną analizę SEO, analizę działań w mediach społecznościowych oraz ocenę konwersji (czy strona internetowa generuje pożądane działania, np. kontakt z pacjentem).
Zależy Nam na tym, abyś mógł/mogła profesjonalnie reklamować swój gabinet medycyny estetycznej!
Korzyści z przeprowadzenia audytu SEO dla gabinetu medycyny estetycznej wynikają z identyfikacji obszarów, które wymagają poprawy w celu zwiększenia organicznego ruchu i widoczności w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO daje możliwość optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek (SEO), co może prowadzić do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenia liczby odwiedzających. Dzięki niemu następuje poprawa user experience (doświadczenia użytkownika strony internetowej), co może prowadzić do większej liczby konwersji. Co ostatecznie skutkuje zwiększeniem konkurencyjności gabinetu na rynku. Skorzystaj z szerokiej gamy Naszej oferty i nie bój się skutecznie reklamować!
Oprócz strony internetowej, media społecznościowe i content marketing to kolejne filary skutecznej reklamy gabinetu medycyny estetycznej w Internecie. W ten sposób także możesz reklamować swój biznes!
Media społecznościowe pomagają w
Content marketing to m.in.:
Pamiętaj:
Media społecznościowe i content marketing to procesy długoterminowe. Wymagają cierpliwości, regularności i konsekwencji. Ważne jest, aby tworzyć treści wartościowe i angażujące, które odpowiadają na potrzeby Twoich odbiorców. Monitoruj wyniki swoich działań i analizuj dane, aby optymalizować swoje strategie.
Stosując te porady, zbudujesz silną obecność w mediach społecznościowych i stworzysz wartościowe treści, które przyciągną nowych pacjentów do Twojego gabinetu medycyny estetycznej.
W dobie cyfrowej pacjenci coraz częściej szukają możliwości skorzystania z usług medycznych online. Dlatego warto rozważyć wprowadzenie do oferty gabinetu wirtualnych konsultacji i filtrów AR.
1. Wirtualne konsultacje:
Sprawdź, jak można reklamować poprzez wirtualne konsultacje...Oferuj bezpłatne, krótkie rozmowy online z lekarzami lub kosmetologami. Wykorzystaj do tego wideo rozmowy lub chat na żywo. Pozwól pacjentom zadać pytania i uzyskać fachową poradę bez wychodzenia z domu. Wirtualne konsultacje to świetny sposób na:
2. Filtry AR na Instagramie i Facebooku
Stwórz filtry AR (rozszerzonej rzeczywistości), które pozwolą użytkownikom "przymierzyć" się do różnych zabiegów medycyny estetycznej. Może to być np. filtr powiększający usta, wygładzający zmarszczki lub zmieniający kształt nosa. To świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania i zachęcenie do kontaktu z gabinetem.
Filtry AR to:
Pamiętaj:
Stosując te porady, zbudujesz nowoczesny i innowacyjny gabinet medycyny estetycznej, który przyciągnie nowych pacjentów i zapewni Ci sukces w Internecie.
Live streaming z zabiegów pozwala na przeprowadzanie transmisji na żywo z prawdziwego zabiegu medycyny estetycznej. Oczywiście z zachowaniem anonimowości pacjenta. To świetny sposób na pokazanie profesjonalizmu gabinetu i rozwianie wątpliwości potencjalnych klientów, a także
Można reklamować swój gabinet poprzez współpracę z youtuberami i influencerami.
Zaproś youtubera lub influencera do nagrania filmu lub relacji z wizyty w Twoim gabinecie. Ważne, aby osoba ta była wiarygodna i cieszyła się zaufaniem swoich obserwatorów. To dobry sposób na dotarcie do nowego grona odbiorców i zbudowanie pozytywnego wizerunku marki.
Pamiętaj:
Stosując te porady, wykorzystasz live streaming i współpracę z influencerami do budowy zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych klientów, co przełoży się na sukces Twojego gabinetu medycyny estetycznej. Pamiętaj, że możesz reklamować mądrze i skutecznie z zachowaniem prawa!
Jeśli spodobał Ci się artykuł - zachęcamy do komentowania i udostępniania! W razie jakichkolwiek wątpliwości zachęcamy do kontaktu!