Instagram ADS
Chcesz wiedzieć, czym są reklamy na Instagramie i jak z nich korzystać? Na pewno czytałeś lub słyszałeś o markach, które osiągnęły sukces dzięki reklamom na Instagramie.
Może uważasz, że nadszedł czas, aby opracować strategię reklamową na Instagramie dla swojej firmy i zastanawiasz się, od czego zacząć.
Czym są reklamy na Instagramie i jak działają? Ile kosztuje reklama na Instagramie? Jak stworzyć skuteczną kampanię i zasponsorować post lub relację?
Skontaktuj się z nami i uzyskaj porady ekspertów. Porozmawiamy z Tobą o tym, jak wykorzystać Instagram ADS do reklamowania swojego sklepu, promowania treści i uruchomienia pierwszej kampanii.
Czym są reklamy na Instagramie? Instagram ADS, co to?
Z ponad miliardem aktywnych użytkowników Instagram jest de facto wiodącą platformą mediów społecznościowych i stał się dużą i zróżnicowaną społecznością internetową o nieograniczonym potencjale marketingowym.
Reklamy na Instagramie to w zasadzie reklamy związane z marką w sieci społecznościowej.
Tego typu kampanie reklamowe mają na celu przekształcenie obserwującego ze zwykłego widza w konsumenta.
Instagram ADS to reklamowy „obwód” sieci społecznościowej do udostępniania filmów i zdjęć.
Jeśli marka chce sponsorować reklamę lub fragment treści na Instagramie, płaci platformie za pokazanie reklamy określonej grupie odbiorców. Instagram często sygnalizuje, że jest to reklama, dodając do posta tag „Sponsorowany”.
Promowane posty zazwyczaj mają postać karuzeli, pokazu slajdów, obrazu statycznego lub filmu.
Mogą również zawierać wezwanie do działania – np. „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej” – w zależności od celu kampanii, czyli tego, czy sponsorowany autor chce wygenerować większy ruch, zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie lub zwiększyć konwersje.
Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?
Reklama na Instagramie to skuteczne narzędzie, dzięki któremu Twoje produkty zdobędą bardzo szerokie grono odbiorców.
Z ponad 500 milionami użytkowników korzystających codziennie z platformy, możesz dotrzeć do dużej bazy konsumentów.
Nie wspominając o tym, że zaangażowanie na Instagramie rośnie. Oznacza to, że wskaźnik odpowiedzi na Twoje kampanie może być wyższy niż w innych sieciach społecznościowych. W rzeczywistości firmy korzystające z reklam na Instagramie są w stanie wygenerować 4 razy więcej interakcji niż Facebook.
Mało tego: 80% użytkowników Instagrama twierdzi, że zdecydowało się na zakup na podstawie posta lub historii, którą obejrzeli w aplikacji.
Dzięki reklamom na Instagramie masz możliwość wyróżnienia swojej firmy, promowania swoich produktów bezpośrednio w kanale użytkownika i zwiększenia sprzedaży swojego sklepu.
Ile kosztuje reklama na Instagramie ADS?
Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Z doświadczenia wiemy jednak, że koszty reklam na Instagramie różnią się w zależności od docelowych lokalizacji, dni tygodnia, danych demograficznych, miejsc docelowych reklam i innych czynników.
Na przykład targetowanie do milenijnych odbiorców kosztuje więcej niż do dorosłych odbiorców: użytkownicy w grupie wiekowej 25-34 są najbardziej pożądani w sieciach społecznościowych.
Podobnie, ponieważ Instagram ma większe zaangażowanie w ciągu tygodnia, koszt sponsorowania jest wyższy w dni powszednie.
Definiowanie celu reklam Instagram ADS
Krok definiowania celu jest kluczowy. Aby zrobić to poprawnie, potrzebujemy wstępnej analizy Twojej branży i nawyków docelowych odbiorców. Przydatne jest również przyjrzenie się zachowaniom konkurentów. Mając jasne wyobrażenie o kontekście, w jakim się poruszamy, możliwe będzie określenie wieku, płci, obszaru geograficznego, zainteresowań i innych elementów, które pozwolą nam zawęzić pole działania.
Zarządzanie reklamami Instagram ADS – Instagram ADS Manager
Samo sponsorowanie treści na Instagramie jest naprawdę w zasięgu każdego. Jasne jest jednak, że dla zintegrowanego i profesjonalnego zarządzania, kierującego się wizją strategiczną, dobrze jest zdać się na agencję i specjalistów.
Korzystasz już z reklam na Instagramie w swojej firmie? Czy kiedykolwiek robiłeś lub planujesz reklamować się na Instagramie, aby promować swoje produkty?
Instagram, podobnie jak Facebook, zapewnia coś w rodzaju panelu sterowania, zwanego Business managerem, który pozwala zarządzać kampaniami reklamowymi. Są to jednak złożone narzędzia i aby mieć pewność, że ich potencjał jest wykorzystywany w jak największym stopniu warto zwrócić się z tym do nas.
Skontaktuj się z naszą agencją mailowo: info@seosem24.pl lub telefonicznie: 533543333 aby uzyskać więcej informacji na temat reklam Instagram ADS.