Google Ads – inwestycja w reklamy Google

Google Ads to kampanie reklamowe, które jeśli zostaną właściwie ustawione, mogą przynieść wspaniałe wyniki. Takie reklamy mogą pojawiać się jako: linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google, reklamy tekstowe i banery reklamowe na stronach sieci reklamowej Google oraz jako reklamy na kanale YouTube. Taka forma marketingu pozwala promować strony firmowe, blogi, sklepy internetowe, platformy, serwisy i wiele innych miejsc w Internecie.

W uproszczeniu reklamy Google Ads polegają to na tym, że reklamodawca płaci firmie Google za wyświetlanie się reklam. Natomiast opłata pobierana jest dopiero wtedy, gdy unikalny użytkownik kliknie w daną reklamę i zostanie przekierowany do serwisu reklamodawcy. Wcześniej dba się o ustawienie reklamy w taki sposób, aby trafiała ona tylko do konkretnej grupy docelowej, która szczególnie jest zainteresowana danym produktem, usługą czy informacją i w danym momencie wyszukuje czegoś takiego w Internecie.

Cel szkolenia Google Ads

Bardzo często, gdy korzystamy w wyszukiwarki Google, natrafiamy na reklamę w formie tekstowej. To inaczej linki sponsorowane Google, które wyświetlają się na samej górze. Dopiero poniżej nich pojawiają się tak zwane linki organiczne(a tutaj na wysokich pozycjach występują tylko te strony, które są skutecznie i regularnie pozycjonowane, co wymaga sporych inwestycji i dużego nakładu pracy). W przypadku reklamy Google Ads nie trzeba długo inwestować w pozycjonowanie. Po właściwym ustawieniu reklamy od razu trafia ona do potencjalnych Klientów!

Reklama w formie tekstowej złożona jest z 2 nagłówków o długości do 30 znaków. Poniżej nich znajduje się dodatkowy opis o długości do 80 znaków, a następnie widoczny jest jeszcze odpowiedni adres URL o długości do 15 znaków. W przypadku takiej reklamy tekstowej mogą pojawić się jeszcze pewne rozszerzenia(linki do podstron pozwalające przejść do wybranych sekcji serwisu, lokalizacja ukazująca fizyczny adres reklamodawcy, połączenia pozwalające na kontaktowanie się po kliknięciu w przycisk “Zadzwoń”). Dzięki takim ustawieniom wybrani odbiorcy reklamy mogą jeszcze chętniej na nią zareagować.

Google Ads to nie tylko reklamy tekstowe. dostępne są także inne formaty, na przykład reklama graficzna w postaci banneru. Wyświetlana może być w wyszukiwarce Google, na stronach www, blogach, serwisach, współpracujących z Google. Właściciele takich stron współpracują z Google, ponieważ pozwalają na wyświetlanie się na reklam Google Adsense. Są to strony o odpowiedniej tematyce, z których korzystają pewni użytkownicy. Podobnie jest w przypadku sieci reklamowej Google czy treści sponsorowanych wyświetlanych na portalu YouTube oraz reklam na poczcie Gmail. Reklamy Google Ads można ustawić tak, aby odpowiednio przygotowane grafiki / bannery, wyświetlały się do wybranej grupy użytkowników, o konkretnych zainteresowaniach, potrzebach, wieku, płci itd.

Pozostałe formy reklamy Google Ads, które używamy dla promocji stron naszych Klientów to reklama video i kampanie produktowe.

Największe korzyści z reklamy Google Ads:

  1. Szybki i natychmiastowy efekt – od razu po wystartowaniu reklamy Google Ads jest ona już dostępna dla pierwszych potencjalnych Klientów, którzy w nią klikają i trafiają na stronę reklamodawcy.
  2. Elastyczność kampanii – w każdym momencie jest możliwość wprowadzania zmian, dotyczących wielkości budżetu, zastosowania odpowiednich słów kluczowych, ustawiania grupy docelowej, sposobu wyświetlania się reklamy, jej treści itp. Pozwala to jeszcze bardziej wpływać na skuteczność tej kampanii reklamowej.
  3. Wysoki zasięg – reklamy Google Ads udaje się ustawić dla osób pojawiających się w konkretnej lokalizacji, na przykład w danym mieście, województwie, kraju(w większych miastach jest możliwość ustawienia reklamy także na wybrane dzielnice).
  4. Mierzalne efekty
  5. Trafia do zainteresowanych odbiorców