Audyt treści to szczegółowa analiza strony pod kątem dostosowania treści strony do wymogów wyszukiwarki i potrzeb użytkowników. Treść jest jednym z najważniejszych elementów stronydecydującym o tym, kto odwiedza naszą stronę i jaką pozycję uzyskuje ona w wynikach wyszukiwania. Dlatego bardzo ważne jest to, aby regularnie ją kontrolować, przeprowadzając audyt treści.  

Audyt treści polega na przeanalizowaniu wszystkich treści na naszej stronie internetowej i w materiałach z nią powiązanych. Specjalista z zakresu audytu treści robi to przy wykorzystaniu profesjonalnych narzędzi.  

Dzięki audytowi treści zyskujemy odpowiedź na pytanie, czy treści na naszej stronie jest wystarczająco dużo, czy jest unikalna i odpowiednio nasycona słowami kluczowymi. Poznajemy więc własne zasoby i identyfikujemy braki, które mogą być kluczowe dla strony, a dzięki temu możemy wyeliminować popełniane błędy. Jednym słowem, zyskujemy pełen obraz prowadzonego przez nas content marketingu.  

Po co przeprowadza się audyt treści?

Audyt treści przeprowadza się po to, aby znaleźć te podstrony, które potrzebują natychmiastowych zmian w warstwie tekstowej oraz usunięcia błędów, niespójności, martwych linków czy duplikate contentDzięki informacjom uzyskanym z audytu treści i dzięki wprowadzeniu odpowiednich zmian, nasza witryna uzyskuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i lepiej odpowiada na potrzeby odbiorców. Czasami wystarczy usunąć zbędne treści, by ułatwić użytkownikom dotarcie do tych naprawdę wartościowych. Audyt treści pomaga również zaplanować dalsze działania content marketingowe.  

Audyt treści na stronie internetowej

Audyt treści – krok po kroku

Jak przeprowadzamy audyt treści w SEOSEM24? Dobieramy odpowiednie narzędzie analityczne, tworzymy profil odbiorcy strony, określamy cele biznesowe każdej podstrony i przystępujemy do analizy. Gruntownie badamy poszczególne podstrony i wykrywamy braki w treściach. Na koniec wysyłamy Ci raport optymalizacyjny. Jakie elementy zawiera taki raport? Są to m.in.: 

  • Tytuł strony 
  • URL 
  • Autor treści 
  • Data utworzenia treści 
  • Popularność strony  
  • Odbiorca/grupa docelowa 
  • Meta tytuł 
  • Meta opis 
  • Nasycenie słowami kluczowymi 
  • Unikalność treści (informacje o duplicate content) 
  • Linki wychodzące 
  • Linki przychodzące 
  • Potencjał treści 

Kompleksowy audyt treści pozwala zidentyfikować słabe punkty naszej strony i naprawić je, a tym samym zwiększyć ruch na stronie, podnieść współczynnik konwersji i pozycję w wyszukiwarkach.  

 

Cena za audyt treści w SEOSEM24 wynosi 300 zł netto. Zapraszamy!