CONTENT MARKETING (Marketing treści)

Marketing treści polega na tworzeniu odpowiednich, użytecznych i wartościowych treści dla określonej grupy docelowej, w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów w firmie.

Ta strategiczna działalność składa się z kilku faz, począwszy od fazy produkcyjnej, czyli tworzenia treści tekstowych i wizualnych, aż po fazę dyfuzji, która, jak zobaczysz, może obejmować wykorzystanie mediów społecznościowych, blogów i innych kanałów marketingowych.

Marketing treści to podstawa

Treść jest podstawą wszystkich stosowanych strategii cyfrowych, od tworzenia stron docelowych, przez opisy oferowanych produktów/usług, a nawet po storytelling marki korporacyjnej.

Tworzenie odpowiednich treści, począwszy od stworzenia landing page’a, a skończywszy na opisie produktów/usług, jest koniecznością dla solidnej strategii marketingowej i realizacji założonych celów marketingowych.

Content marketing – marketing treści – co to jest?

Można by powiedzieć, że content marketing oznacza przekształcanie tekstów pisanych, obrazów i filmów wideo w narzędzia do pozyskiwania klientów, które pomagają osiągać cele biznesowe poprzez wspieranie strategii firmy.

Na rynku amerykańskim firmy już dawno zrozumiały wielkie zalety tej strategii marketingowej. Pomyśl tylko o bardzo znanym zdaniu „Content is king” Billa Gatesa – osoby numer jeden w firmie Microsoft, który potwierdza znaczenie treści online i offline, a to powiedzonko stało się kultowe wśród internetowych sprzedawców.

Jak poprowadzimy Twój content marketing?

Zobaczmy, jak wykorzystać treści do promocji Twojej firmy, zwiększenia liczby klientów i zwiększenia sprzedaży. Krok po kroku przeanalizujemy:

  • grupę docelową,
  • odpowiednie treści,
  • dystrybucja treści zgodnie z wybranym planem komunikacji.

Analiza grupy docelowej – potencjalnych klientów

Aby dobrze prowadzić content marketing dla Twojej firmy, musimy zacząć od zbadania typowych klientów, do których chcesz się odnieść i którym zamierzasz sprzedawać swoje produkty lub usługi.

Musimy dowiedzieć się, jaki jest zestaw cech Twoich idealnych klientów, dlatego postaraj się nam odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Kim są moi klienci?
  • Gdzie są moi klienci?
  • Jaki jest ich wiek?
  • Jakie mają problemy?
  • Jakie są ich życzenia?
  • Jakie mają potrzeby?
  • Jakie trudności napotykają w życiu codziennym?

Przekaż nam wszystkie informacje, które pozwolą nam udoskonalić profil Twoich potencjalnych klientów, aby oferować im coraz bardziej ukierunkowane tematy.

Plan marketingu treści od SEOSEM24

Produkcja treści jest krokiem pierwszym. Drugim krokiem jest wykorzystanie tych informacji do określenia, które treści internetowe są przydatne dla odbiorców.

Tworzymy strategiczne teksty

Szanujemy fazę ścieżki zakupowej klienta, w której znajduje się Twoja grupa docelowa. Na przykład posty na platformach społecznościowych z większym prawdopodobieństwem stworzą świadomość wśród potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie słyszeli o Twoim produkcie. I odwrotnie, newsletter będzie bardziej odpowiedni dla kogoś, kto osiągnął już etap „zakupu” w procesie zakupowym lub być może dla potencjalnego klienta, który jest zdecydowany na zakup.

Z nami uzyskasz prawdziwe interakcje od swoich odbiorców – czyli działania, które Twoi użytkownicy wykonują spontanicznie, takie jak komentarze i udostępnienia.

Na co jeszcze kładziemy nacisk przy tworzeniu content marketingu?

Opisy produktu tworzymy z naciskiem na natychmiastowy i emocjonalny odbiór treści przez klienta. Osoba przeczyta tekst bez wysiłku i pozna najważniejsze dla siebie informacje, które mogą rozwiązać problem, jaki ma.

Tekst przede wszystkim musi być łatwy do zrozumienia. Musi być również użyteczny i przyczyniać się do rozwiązywania problemów i/lub próśb użytkowników.

Opowiadanie historii, której nigdy wcześniej nie opowiedziano to również nasz atut. Poprzez opowiadanie historii możemy stworzyć wyjątkowe doświadczenie, które można skojarzyć tylko z jedną marką, Twoją. W ten sposób będziesz w stanie wykorzystać pamięć i emocjonalność użytkownika, który będzie znacznie bardziej skłonny zostać Twoim klientem.

Wiemy, jak tworzyć treści, które odzwierciedlają wszystkie te cechy!

Blogi, e-booki, miniprzewodniki z SEOSEM24

Blog firmowy to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi content marketingu. Nie chodzi tylko o pisanie artykułów, ale także o zasoby, takie jak miniprzewodniki i e-booki.

Różne rodzaje treści, jakie możemy dla Ciebie stworzyć:

Artykuły na blogi – pisanie artykułów do publikowania na swoim blogu lub w witrynach stron trzecich jest niezbędne w każdej skutecznej strategii dotyczącej treści. Może to być przydatne do rozpowszechniania marki i pozyskiwania cennych linków zwrotnych dla Twojej witryny.

Prezentacje Powerpoint – możesz przekształcić swoje prezentacje w infografiki, dodać je do postów na blogu lub przesłać na przykład na LinkedIn. W ten sposób wzmocnisz również swoją strategię marketingu treści społecznościowych.

Samouczki, instrukcje i mini-poradniki – to świetny sposób na zbudowanie swojego autorytetu w obszarach wiedzy specjalistycznej, możesz dostarczyć czytelnikom dodatkowych informacji i pomocy.

Ebooki, książki, produkty i/lub programy – przydatne w budowaniu autorytetu i wzbudzaniu zaufania. Możemy na przykład stworzyć dla Ciebie e-booka, którego możesz później sprzedawać lub umieścić go na swojej stronie internetowej w formacie PDF i być może użyć go jako magnesu do generowania kontaktów i wzmacniania strategii marketingu.

Dystrybucja treści z SEOSEM24

Jako sprzedawcy treści cyfrowych mamy na celu doprowadzenie tych treści do sukcesu, więc nie ignorujemy jej dystrybucji.

Możemy dla Ciebie wybrać najbardziej odpowiednie platformy, aby Twoje treści były widoczne i promowane. Ponadto możemy ustalić harmonogram planowania treści, tj. plan redakcyjny obejmujący:

  • artykuły na blogu,
  • posty w mediach społecznościowych,
  • biuletyny,

i wszelkie inne zasoby, które stworzymy, określając datę i godzinę publikacji.

Strategiczne znaczenie content marketingu – dlaczego warto?

Czy więc można robić interesy w sieci za pomocą content marketingu ? Odpowiedź brzmi tak.

Każda firma, B2B lub B2C, może angażować się w projekty treści cyfrowych z SEOSEM24. Oto na przykład cele, które możesz osiągnąć, korzystając z naszych usług:

  • poprawić świadomość marki,
  • przyciągnąć ruch do swojej witryny,
  • wygenerować wartościowe leady,
  • wzmocnić marketing,
  • pozyskać nowych klientów,
  • zwiększyć lojalność klientów.

Prawidłowe i odpowiednie treści muszą informować, edukować, bawić i angażować odbiorcę. W rzeczywistości content marketing nie jest środkiem sprzedaży bezpośredniej, a raczej przyciąga do Ciebie odbiorcę i pomaga znaleźć nowych klientów lub nawiązać trwałą relację z tymi, których już pozyskałeś.

Content marketing – marketing treści – współpraca z SEOSEM24

Stworzymy dla Ciebie treści, które działają na rzecz budowania zaufania, wiarygodności i autorytetu użytkownika, eliminując ewentualny opór w procesie zakupu. Wykorzystanie strategii copywritingu może być bardzo skuteczne, aby wpłynąć na zachowanie klientów i mieć pozytywny wpływ na sprzedaż firmy i zwrot z inwestycji.