YouTube Ads
Youtube, z dwoma i pół miliarda użytkowników miesięcznie, jest jedną z najbardziej znanych sieci społecznościowych na świecie, a zatem podstawowym narzędziem dotarcia do szerszej publiczności, aby Twoja marka była znana.
Google Ads można również wykorzystać w serwisie YouTube, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Zareklamować swoje produkty i usługi oraz zwiększyć widoczność marki. Jak działają reklamy YouTube Ads?
Czym są reklamy na YouTube?
Reklamy na YouTube to reklamy wizualne i dźwiękowe, które są emitowane przez kilka sekund przed filmem, w jego trakcie lub po nim. Ten typ reklam odbywa się za pośrednictwem Google Ads.
Reklamy Google na Youtube są idealne, a dzięki nim:
- łatwiej osiągaj cele komercyjne: zwiększ sprzedaż, zwiększ ruch na stronie, promuj świadomość marki,
- przechwytuj odbiorców z Twojej grupy docelowej – takich, na których Ci zależy,
- można dokładnie mierzyć wyniki (wyświetlenia, kliknięcia, wejścia na stronę…) wynikające z działań promocyjnych.
Powierzając nam kampanię YouTube Ads dostajesz comiesięczne raporty z naszych działań.
Rodzaje reklam YouTube Ads
Google oferuje różnorodne formaty do tworzenia przyciągających wzrok reklam w YouTube, które przykuwają uwagę odbiorców.
Reklamy displayowe — obraz lub animacja do wyboru, które pojawiają się po prawej stronie polecanego filmu podczas przeglądania na komputerze. Wymiary tego typu reklamy to 300×250 lub 300×60 pikseli. Animacje mogą pojawiać się do 30 sekund. Maksymalny rozmiar to 150 KB. Obsługiwane formaty plików to: JPG, GIF, PNG i HTML5.
Reklamy typu In-Stream możliwe do pominięcia – odtwarzają się automatycznie przed, w trakcie lub po rozpoczęciu filmu. Użytkownik może zdecydować, czy przerwać je po 5 sekundach, czy pozwolić na kontynuację do końca (trwającego od 12 sekund do 6 minut). Reklamy te należy przesłać do serwisu YouTube w formacie MP4. Preferowany format to 1080p, ale 720p jest również akceptowalny.
Reklamy typu In-Stream niemożliwe do pominięcia — są odtwarzane automatycznie przed filmem, po nim lub w jego trakcie i nie mogą zostać zatrzymane przez użytkownika.
Reklamy w przerywniku – składają się z krótkich reklam – maksymalnie 6 sekund – zaprojektowanych w celu przyciągnięcia uwagi w krótkim czasie. Zawierają mocny i łatwy do zapamiętania przekaz. Mogą być emitowane przed, po lub w trakcie filmu, na komputerze stacjonarnym lub urządzeniu mobilnym. Maksymalny rozmiar pliku to 1 GB. Można zastosować formaty MP4, MPEG, AVI, ASF, Quicktime.
Reklamy wideo Discovery – docieraj do widzów w YouTube, gdy odkrywają nowe treści. Mogą mieć różny wygląd w zależności od formatów hostowanych przez wydawców treści. Gdy użytkownik kliknie miniaturę, reklama zostanie odtworzona w serwisie YouTube lub na stronie z miniaturami.
Reklamy Out-Stream – mogą pojawiać się na tabletach i urządzeniach i mają zachęcać użytkowników do interakcji. Mają one na celu zwiększenie widoczności marki poza Youtube.
Listy sponsorowane – reklamy, które pojawiają się w filmach oglądanych przez użytkownika, w formie wyskakującego okienka z wezwaniem do działania. Tego typu reklamy pojawiają się tylko na kilka sekund. Jeśli chcą dowiedzieć się więcej, użytkownicy mogą kliknąć wpis w prawym górnym rogu filmu. Mogą pojawiać się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Są one przydatne przede wszystkim do reklamowania Twoich produktów i usług w ukierunkowany sposób. Akceptowane są pliki JPEG, GIF i PNG.
Nakładki reklamowe — półprzezroczysty baner wyświetlany u dołu filmu. Pojawia się jako klikalne pole tekstowe lub obraz. Pojawia się tylko dla użytkowników komputerów stacjonarnych.
Jak stworzyć kampanię wideo YouTube Ads?
Aby zoptymalizować kampanię Youtube Ads, musisz ustalić, jak efektywnie wykorzystać dostępny budżet. Musisz więc ustalić, jaki jest cel, do którego chcesz dążyć, na przykład:
- aby Twoja reklama była widoczna,
- kliknięcia reklamy,
- uzyskać konwersje z witryny.
Platforma zapewnia funkcje kierowania, które kierują Twoje reklamy do odbiorców, którzy najprawdopodobniej je otrzymają, na przykład w oparciu o:
- język
- konkretną lokalizację,
- zainteresowania.
Ponadto można ustawić wykluczenia, aby reklamy nie były powiązane z treściami wrażliwymi. Reklamy są zwykle zatwierdzane w ciągu jednego dnia.
Reklamy można organizować w grupy w celu lepszego kierowania. Użytkowników można wyróżnić na podstawie:
- dane demograficzne (np. wiek, płeć, dochody, stan cywilny itp.),
- segmenty odbiorców (grupowanie na podstawie zainteresowań, danych demograficznych, intencji).
Ile kosztują reklamy na YouTube?
Wszystko bardzo ładnie, ale być może zastanawiasz się, jaki jest koszt reklam na YouTube?
Koszt kampanii reklamowej Youtube Ads zależy od trzech czynników:
- charakterystykę publiczności, do której ma dotrzeć reklama,
- konkurencji w branży,
- skuteczność reklamy, która ma zostać zaproponowana (w oparciu zarówno o cechy sukcesu technicznego, jak i powinowactwo do gustów odbiorców).
Nie ma zatem oferty minimalnej, ponieważ wnioskowany budżet uwzględnia wszystkie te czynniki. Konieczne jest zatem ustalenie budżetu dziennego, a następnie jego modyfikacja w zależności od efektów kampanii.
Jeśli jesteś zainteresowany przeprowadzeniem kampanii na poziomie, skontaktuj się z nami w celu uzyskania informacji.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wycenę lub poradę kampanii YouTube Ads. Tel: 533 543 333 lub mail: info@seosem24.pl